بیانیه مهم پنتاگون در باره کمک آمریکا به اوکراین

CC0 / Pixabay / پنتاگون
 پنتاگون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2024
اشتراک
پنتاگون پس از تصمیم نمایندگان کنگره برای کمک به نیروهای مسلح اوکراین بیانیه مهمی صادر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ژنرال پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که پس از امضای لایحه کمک نظامی، ایالات متحده می تواند در مدت کوتاهی مهمات را از انبارهای پنتاگون در آلمان به نیروهای مسلح اوکراین منتقل کند.
رایدر گفت: "ما تدارکات بسیار خوبی داریم که می توانیم ظرف چند روز این انتقال را انجام دهیم."
ژنرال آمریکایی افزود: حمل و نقل از طریق ریل انجام خواهد شد».
چهارشنبه گذشته، مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری خواهان، به جای پیروی از سنا در تایید درخواست کلی 95 میلیارد دلاری کاخ سفید، سه لایحه جداگانه برای کمک به اسرائیل، اوکراین و متحدانش در منطقه هند و اقیانوس آرام منتشر کرد.
سربازان آمریکایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2024
افسر آمریکایی از احتمال ورود نیروهای مسلح آمریکا به اوکراین سخن گفت
از 60.84 میلیارد دلار اختصاص داده شده به کی یف، 23.2 میلیارد برای تکمیل تجهیزات نظامی و خدمات دفاعی منتقل شده پیشنهاد شده است. 13.8 میلیارد دیگر برای خرید تسلیحات و خدمات دفاعی برای اوکراین هزینه خواهد شد. به نوبه خود، 11.3 میلیارد دلار برای حمایت از "عملیات نظامی مستمر ایالات متحده در منطقه" در نظر گرفته شده است.
شایان ذکر است که رابرت برنز، رئیس سیا، پیشتر اعلام کرده بود که بدون کمک نظامی بیشتر از سوی ایالات متحده، اوکراین مجبور خواهد شد تا ظرف یک سال آینده وارد مذاکرات صلح بر اساس شرایط مسکو شود. به عقیده وی، عدم حمایت آمریکا منجر به عقب نشینی بیشتر و از دست دادن قلمرو نیروهای مسلح اوکراین خواهد شد. همانطور که روزنامه موندو به نقل از یک مقام نظامی اوکراینی گزارش داد، اگر اوکراین در آینده نزدیک مهمات از غرب دریافت نکند، کیف ضرر خواهد کرد.
ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان نیز به نوبه خود گفت که اتحادیه اروپا نمی‌تواند منابع مالی کافی برای اوکراین فراهم کند تا بتواند به پیروزی نظامی در درگیری با روسیه دست یابد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала