رسانه آمریکایی: کی یف بدون بسیج کل مردم قادر به پیروزی در"مبارزه برای حفظ موجودیت" خود نخواهد بود

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر Государственный флаг Украины на здании Верховной рады в Киеве
Государственный флаг Украины на здании Верховной рады в Киеве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2024
اشتراک
جیمی دتمر، تحلیلگر نشریه پولیتیکو می نویسد: اوکراین با بحران موجودیت مواجه است و در چنین مبارزه ای اوکراین بدون بسیج کل جمعیت کشور، پیروز شدن غیرممکن است".
به گزارش اسپوتنیک، دتمر می نویسد: "کشور با یک بحران موجودیتی روبه‌رو است... و با این حال واضح است که (ایده) احضار دوباره به خدمت سربازی از حمایت عمومی کافی برخوردار نیست... در چنین مبارزه برای موجودیت پیروزی بدون بسیج کل ملت غیرممکن است”.
نویسنده مقاله خاطرنشان کرد، اگر وضعیت در آینده نزدیک تغییر نکند، "اوکراین به شکل فعلی خود باقی نخواهد ماند".
به نظر او، برای چنین درگیری "تعیین کننده دوران"، ابعاد اقدامات رهبران غربی برای کمک به کی یف با "سخنان تبلیغاتی" آنها به هیچ وجه مطابقت ندارد و بسیار کمتر است.
برلین آلمان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2024
آیا پایان درگیری اوکراین نزدیک است؟
او افزود که ناامیدی "اوکراینی ها را در هر مقامی - از سربازانی که سنگر می کنند تا وزیرانی که کشور را اداره می کنند - خسته و عصبانی کرده است."
در 11 آوریل، پارلمان اوکراین لایحه پر سر وصدا برای تقویت بسیج عمومی در اوکراین را تصویب کرد. این قانون کلیه افراد مشمول خدمت سربازی را موظف می کند که ظرف 60 روز از تاریخ لازم الاجرا شدن سند، اطلاعات خود را در ادارات نظام وظیفه به روز کنند. برای انجام این کار، باید شخصاً در اداره ثبت نام و ثبت نام سربازی حاضر شده یا در "حساب سربازی الکترونیکی" ثبت نام کردد، که از طریق آن احضاریه نیز قابل تقدیم است. احضاریه حتی در صورتی که سرباز وظیفه شخصاً آن را ندیده باشد، ابلاغ شده تلقی می شود: تاریخ "تحویل" احضاریه، تاریخی در نظر گرفته می شود که سند با عدم امکان تحویل شخصی مهر شده است.
در این لایحه مقرر شده است: مشمولان خدمت سربازی باید همیشه شناسنامه سربازی را به همراه داشته باشند و در اولین درخواست کارکنان ادارات نظام وظیفه و نیروی انتظامی آن را ارائه کنند. ممکن است کسانی که نمی خواهند خدمت کنند، از حق رانندگی خودرو محروم شوند. شرایط اعزام به خدمت در سند مشخص نشده است. این ماده در آستانه ارائه برای بررسی در قرائت دوم از سند حذف شد که باعث خشم تعدادی از نمایندگان شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала