نظر کارشناس در خصوص دلیل حمله رژیم کی یف به نیروگاه هسته‌ای زاپاروژیه

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر نیروگاه هسته‌ای زاپاروژیه
نیروگاه هسته‌ای زاپاروژیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2024
اشتراک
میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت، در نشست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره نیروگاه هسته‌ای زاپاروژیه، اوکراین "سعی کرد اوضاع را تغییر دهد " و حملات به این نیروگاه را "عملیات روسیه تحت یک پرچم دروغین" خواند.
به گزارش اسپوتنیک، وی گفت: "طبق برداشت من، <...> اکثریت مطلق کسانی که در جلسه امروز شرکت کردند می‌دانند که گلوله باران توسط اوکراینی‌ها انجام شده است. گرچه اوکراینی‌ها بطور قابل پیش‌بینی اصرار دارند که این یک "عملیات روسیه تحت یک پرچم دروغین" است و مثل همیشه، سوزن ها را برای اهداف تبلیغاتی به سمت ما می‌برند.اما صحبت های آنها اصلاً قانع کننده و قابل قبول نیست".
پروفسور الکساندر گوسف ، دکتر علوم سیاسی در مصاحبه اسپوتنیک، اظهار داشت که کشورهای غربی آماده محکوم کردن اقدامات رژیم کی یف نیستند.
اعضای هیئت اعزامی آزانس بین المللی انرژی اتمی در نیروگاه هسته ای زاپاروژیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.04.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
هشدار رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به دلیل حملات به نیروگاه هسته‌ای زاپاروژیه
"کشورهای غربی علاقه مند به تشدید تنش هستند، بنابراین غرب دسته جمعی، البته، اقدامات اوکراین را محکوم نخواهد کرد. مدیرکل آژانس حتی اوکراین را سرزنش نکرد. اما حتی، همانطور که می گویند، نابینایان هم می توانند ببینند که رژیم کی یف پشت این حملات است. زلنسکی سال گذشته اعلام کرد که به سمت طرح B حرکت می کند. و برنامه B به چه معناست؟ این خرابکاری، اقدامات تروریستی در خاک روسیه و علیه تاسیساتی است که توسط روسیه کنترل می شود."
این دانشمند علوم سیاسی خاطرنشان کرد: تلاش برای مقصر دانستن روسیه برای حملات به نیروگاه اتمی زاپوروژیه مضحک به نظر می رسد.
وی در پایان گفت:"آنها می توانند هر چه می خواهند بگویند، روسیه را مقصر بدانند و اصلاً لازم نیست به حرفهایشان توجه شود. تقویت امنیت تاسیسات هسته ای در خاک روسیه ضروری است - آنها همچنین در تلاش برای حمله به نیروگاه هسته ای کورسک هستند. ببخشید این ما نیستیم که پهپادها را برای حمله به تاسیسات هسته ای ما می فرستیم. این، به بیان ملایم، غیرسازنده و غیرمنطقی است. مردم ما آنجا کار می کنند. مقامات کی یف، آنها از هیچ کاری ابا نمی کنند؛ برای آنها، هر چه بدتر، بهتر است. آنها می دانند که نیروگاه هسته ای زاپوروژیه هرگز به آنها منتقل نمی شود، وگرنه آنرا بمباران نمی کردند. یهر فرد منطقی می‌داند که کی یف پشت این قضیه است و همه از جمله در غرب این را می‌دانند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала