واکنش اسرائیل به محدودیت های صادراتی ترکیه

© Fotolia / Tolgaildunاسرائیل و محدودیت صادراتی ترکیه
اسرائیل و محدودیت صادراتی ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.04.2024
اشتراک
وزارت خارجه اسرائیل: آنکارا به طور یکجانبه توافقات تجاری دوجانبه موجود را نقض کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه اسرائیل اعلام کرد که اسرائیل در پاسخ به اقدامات مقامات ترکیه برای محدود کردن صادرات، فهرست گسترده ای از کالاهای ترکیه را تهیه خواهد کرد که واردات آن به کشور یهودی ممنوع خواهد بود، زیرا آنکارا به طور یکجانبه توافقات تجاری دوجانبه موجود را نقض کرده است.
پیش از این، وزارت بازرگانی ترکیه روز 9 آوریل (سه‌شنبه) اعلام کرد که به دلیل ادامه عملیات در نوار غزه، صادرات 54 قلم کالا به اسرائیل را محدود می‌کند. از جمله: سوخت هواپیما، روغن موتور و معدنی، ماشین آلات مختلف و همچنین کالاهایی مانند سیمان و مرمر.
هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2024
ترکیه از چند اقدام جدید علیه اسرائیل به دلیل عملیات غزه خبر داد
وزیر امور خارجه اسرائیل کاتز روز سه شنبه به بخش اقتصادی وزارت امور خارجه دستور داد تا فهرست گسترده ای از محصولاتی را تهیه کند که ترکیه قادر به صادرات آنها به اسرائیل نخواهد بود.
کاتز در ادامه افزود: «اسرائیل تسلیم خشونت و باج خواهی نخواهد شد، از نقض یکجانبه قراردادهای تجاری شکایت نخواهد کرد، اما اقداماتی موازی علیه ترکیه انجام خواهد داد که به اقتصاد ترکیه آسیب خواهد رساند. علاوه بر این، دستور داده‌ام با کشورها و سازمان‌های آمریکایی تماس برقرار شود، و خواسته ام سرمایه‌گذاری‌ها در ترکیه متوقف شده و از واردات محصولات ترکیه جلوگیری شود و از دوستانمان در کنگره آمریکا خواسته‌ام که به نقض قوانین رسیدگی کنند. بر همین اساس تحریم هایی علیه ترکیه اعمال شوند».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала