دیدار ریاست چین و وزیر امور خارجه روسیه برگزار شد+فیلم

© AP Photo / Xinhua News Agency / Li Xuerenشی جین پینگ
شی جین پینگ  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.04.2024
اشتراک
شی جین پینگ رئیس جمهور چین، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه را به حضور پذیرفت.
به گزارش اسپوتنیک، شی جین پینگ رئیس جمهور چین، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه را در پکن به حضور پذیرفت.
وزیر امور خارجه روسیه در ابتدای دیدار گفت:"مایلیم منتهای قدردانی و تحسین خود را برای موفقیت هایی کشور چین در طول سال ها و مهمتر از همه در دهه گذشته تحت رهبری شما به دست آورده است، ابراز کنیم. ما صمیمانه از این موفقیت‌ها خرسندیم، زیرا این موفقیت‌های دوستان است، اگرچه همه در جهان این نگرش را ندارند و آنها به هر طریق ممکن تلاش می‌کنند تا توسعه چین را مانند توسعه روسیه مهار کنند».
لاوروف ابراز اطمینان کرد: «هفتاد و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین کشورها بطور شایسته برگزار خواهد شد. و ما آماده اجرای وظایف استراتژیک جدید تعیین شده توسط رهبران خود خواهیم بود."
لاوروف خاطرنشان کرد: «رهبر روسیه از پیام تبریک پس از انتخابات ریاست جمهوری در مارس سال جاری بسیار قدردانی کرده است. انتخاب مجدد رئیس جمهور پوتین تداوم روابط ما و تمرکز بر توسعه جدید روابط در همه زمینه ها را تضمین می کند».
مایکل کوریلا، فرمانده جدید ستاد مرکزی فرماندهی ارتش آمریکا در خاورمیانه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2024
هراس ژنرال ارشد آمریکایی از همکاری فزاینده ایران، چین و روسیه
شی جین پینگ، در سخنان افتتاحیه خود، از وزیر خارجه خواست تا پیام های صمیمانه را به رئیس جمهور پوتین برساند. وی خاطرنشان کرد که لاوروف "یک دیپلمات باتجربه و دوست دیرینه مردم چین" است و وظیفه بزرگی در ارتقای روابط دو کشور به انجام رسانده است.
رهبر چین تاکید کرد که پکن و مسکو مسیر همزیستی مسالمت آمیز را در پیش گرفته اند و برای دستیابی به همکاری های متقابلا سودمند و به نفع توسعه پایدار روابط دوجانبه تلاش می ورزند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала