بحران اوکراین موضوع گفتگوی وزرای خارجه روسیه و چین+فیلم

© AP Photo / Ng Han Guanوزرای امور خارجه روسیه و چین
وزرای امور خارجه روسیه و چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.04.2024
اشتراک
آیا "فرمول صلح" زلنسکی به بار خواهد نشست؟
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که در نشست پکن با وانگ یی، وزیر امور خارجه چین، درباره بحران اوکراین گفتگو کرده است، طرفین بیهودگی نشست های بین المللی درباره این موضوع را تایید کردند، که منافع مسکو را در نظر نمی گیرد، بلکه "فرمول صلح" ولادیمیر زلنسکی را ترویج می کند.
وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت: «ما و دوستان چینی‌ نیاز به در نظر گرفتن نگرانی‌های مشروع همه طرف‌های درگیر، به‌ویژه در حوزه امنیتی را به وضوح بیان می‌کنیم. در این زمینه، ما به همراه همکاران چینی خود تأیید کردیم که هر گونه همایش بین المللی که نه تنها موضع روسیه را در نظر نگیرد، بلکه کاملاً آن را نادیده بگیرد، بیهوده خواهد بود، به خصوص به اصطلاح ترویج «فرمول صلح» زلنسکی که اولتیماتوم وار و کاملاً از هر واقعیتی دور است».
مسکو در رابطه با موضع عینی و متوازن و آمادگی این کشور برای ایفای نقش مثبت در حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک بحران اوکراین از چین سپاسگزار است.
وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد: «12 نکته معروفی که چین در سال گذشته مطرح کرد، به وضوح این نکات را فرمولبندی کرده است که اولاً دلایل اصلی این درگیری در نظر گرفته شود و ثانیاً برای حل آنها، برای از بین بردن این علل، در درجه اول در زمینه تضمین امنیت یکسان و برابر، هم در اروپا و هم در کل جهان تلاش شود».
وانگ یی، وزیر امور خارجه چین پس از مذاکرات با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، گفت: «چین امیدوار است که درگیری در اوکراین هر چه زودتر متوقف شود. در مورد مسئله اوکراین، چهار اصل پیشنهادی رئیس جمهور شی جین پینگ برای چین اساسی است. ما امیدواریم که این درگیری در اسرع وقت به پایان برسد."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала