دور بعدی مذاکرات حماس و اسرائیل دو روز دیگر در قاهره پیش بینی می شود

© Depositphotos.com / Ivgaافشای طرح ترامپ برای تشکیل دولت مستقل فلسطین
افشای طرح ترامپ برای تشکیل دولت مستقل فلسطین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2024
اشتراک
سفیر فلسطین در روسیه به اسپوتنیک گفت: "هیچ پیشرفتی در مذاکرات بین اسرائیل و حماس در مصر حاصل نشد؛ دور بعدی دو روز دیگر در قاهره برگزار می شود."
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این شبکه تلویزیونی مصری القاهره نیوز به نقل از یک منبع بلندپایه گزارشی درباره پیشرفت آتش بس در نوار غزه در مذاکرات قاهره پایتخت مصر منتشر کرده بود. گزارش شده است که بین همه احزاب در مسیرهای اصلی اتفاق نظر وجود دارد. این شبکه تلویزیونی پیشتر گزارش داده بود که آتش‌بس پیشنهادی در نوار غزه شامل توافقی برای تبادل گروگان‌های اسرائیلی و اسرای فلسطینی و مکانیسم‌هایی برای بازگشت آوارگان غزه است. جنبش حماس فلسطین بعداً پیشرفت در مذاکرات را رد کرد.
عبدالحافظ نوفل در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: "هنوز نتیجه خوبی وجود ندارد. آنها منتظر دور جدیدی از مذاکرات هستند. دو روز دیگر یک دور دیگر برگزار خواهد شد."
وی تایید کرد که دور جدید مذاکرات نیز در قاهره برگزار خواهد شد. سفیر فلسطین تاکید کرد: "آمریکایی ها فشار می آورند اما هنوز نتیجه ای حاصل نشده است."
جنبش فلسطینی حماس، مصر، قطر، اسرائیل و آمریکا که بر نوار غزه حکومت می کنند، در مذاکرات شرکت می کنند.
در ماه‌های اخیر چندین دور مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه انجام شده است، اما تاکنون شکست خورده است.
هفته گذشته، مجید الانصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه قطر در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که پیشرفت مذاکرات آتش‌بس که بر اساس همان نکاتی که در ماه مارس در پاریس مطرح شد متوقف شد، به دلیل مخالفت اسرائیل با بازگشت فلسطینی‌ها به شمال نوار غزه، جایی که آنها مجبور شدند به دلیل خصومت‌ها به سمت جنوب حرکت کنند، مختل شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала