سفارت ترکیه لغو سفر بدون روادید برای شهروندان تاجیکستان را موقتی خواند

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر پاسخ ترکیه به اعتراض عراق
پاسخ ترکیه به اعتراض عراق   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2024
اشتراک
سفارت ترکیه در دوشنبه گفت که لغو رژیم بدون روادید برای شهروندان تاجیکستانی که از ترکیه بازدید می کنند احتمالاً یک اقدام موقت است؛ مسافران ترانزیتی پس از 20 آوریل می توانند بدون ویزا از ترکیه بازدید کنند.
به کزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه شنبه شب رژیم بدون ویزا برای شهروندان تاجیکستان که با گذرنامه عادی وارد ترکیه می شدند را لغو کرد و اکنون آنها باید قبل از سفر از نمایندگی های دیپلماتیک روادید دریافت کنند. حکم مربوطه در روزنامه رسمی منتشر شد. دلایل این تصمیم بیان نشد.
سفارت تریکه در تاجیکستان در یک بیانیه مطبوعاتی تأیید کرد که از 20 آوریل، شهروندان تاجیکستان برای بازدید از ترکیه باید روادید دریافت کنند؛ هیئت دیپلماتیک روند درخواست را بعدا توضیح خواهد داد. در عین حال، همانطور که از پیام آمده است، ویزا به شکل برچسب در گذرنامه می تواند هم در دوشنبه و هم در سایر نمایندگی های دیپلماتیک ترکیه صادر شود.
سفارت ترکیه می گوید: "تا 20 آوریل، شهروندان تاجیکستان می توانند بدون ویزا از ترکیه دیدن کنند. پس از این تاریخ، کسانی که به صورت ترانزیت به ترکیه سفر می کنند، از اخذ ویزا معاف خواهند بود".
این هیئت دیپلماتیک خاطرنشان کرد: "احتمالاً نیاز به دریافت ویزا یک اقدام موقت است."
بر اساس اطلاعات موجود در وب سایت وزارت امور خارجه تاجیکستان، اتباع تاجیکستان از سال 2021 می توانند بدون ویزا وارد ترکیه شده و تا 30 روز با استفاده از پاسپورت بین المللی معمولی و تا 90 روز با استفاده از پاسپورت خدمات و دیپلماتیک در آنجا اقامت کنند.
شاهین صمدی، سخنگوی وزارت امور خارجه تاجیکستان، پیشتر گفته بود که طرف تاجیکستان بر اساس اصل عمل متقابل، در حال بررسی موضوع ایجاد یک رژیم روادید برای اتباع ترکیه ای است که به این جمهوری سفر می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала