روسیه: آمریکا طرح های خود را برای استقرار تسلیحات فضایی توجیه می کند

© Sputnik / Roscosmos /  مراجعه به بانک تصاویر Первую в истории космодрома Восточный ракету "Ангара" установили на стартовый стол
Первую в истории космодрома Восточный ракету Ангара установили на стартовый стол - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2024
اشتراک
سفارت روسیه در واشنگتن اعلام کرد که ایالات متحده می خواهد برنامه های خود برای تسلیح فضا را با شعارهای روس هراسی توجیه کند.
به گزارش اسپوتنیک، سفارت روسیه در واشنگتن در واکنش به اظهارات نمایندگان پنتاگون در مورد ابتکار روسیه و چین در مورد عدم استقرار تسلیحات فضایی گفت که ایالات متحده از شعارهای روس هراسی برای توجیه طرح های نظامی سازی فضایی خود استفاده می کند.
سفارت روسیه در واشنگتن یادآور شد که این واشنگتن است که با حمایت متحدانش سال هاست که مانع از تدوین یک سند بین المللی الزام آور حقوقی کامل در این زمینه شده است.
در بیانیه این سفارتخانه آمده است: روسیه و چین سال‌هاست که رهبری جهانی برای تهیه تدابیر جامع به منظور جلوگیری از تبدیل فضا به عرصه رویارویی مسلحانه از جمله ممنوعیت استقرار هر نوع سلاح در فضای خارج از جو را بر عهده داشته‌اند.
ساختمان وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2024
واکنش مسکو به سخنان پالم در مورد پیش نویس معاهده فضایی
این سفارتخانه تاکید کرد که اعمال نفوذ اطلاعاتی پنتاگون به عنوان "تأیید دیگری بر تلاش ایالات متحده برای استفاده از شعارهای روس هراسی به منظور توجیه برنامه های نظامی سازی فضایی این کشور" است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала