وزارت خارجه روسیه: آمریکا و اتحادیه اروپا خطری برای ثبات در قفقاز هستند

© Sputnik / Наталья Селиверстоваساختمان وزارت خارجه روسیه
ساختمان وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2024
اشتراک
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که اوضاع در منطقه قفقاز آرام است، اما آمریکا و اتحادیه اروپا خطری برای ثبات در این منطقه هستند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که نمایندگان آبخازیا، گرجستان، اوستیای جنوبی، روسیه و آمریکا در جریان شصتمین دور مذاکرات بین المللی ژنو درباره امنیت و ثبات در منطقه قفقاز خاطرنشان کردند که وضعیت در منطقه قفقاز همچنان آرام و قابل پیش بینی است، اگرچه به گفته مسکو به دلیل فعالیت نظامی بیولوژیکی واشنگتن در منطقه و همکاری نظامی اتحادیه اروپا با گرجستان، خطرات جدی برای ثبات در این منطقه وجود دارد.
تهدید به اخراج روسیه از شورای اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.08.2023
شورای اروپا زمان عضویت اوکراین، مولداوی و گرجستان در اتحادیه را مشخص کرد
در بیانیه ای که در وب سایت وزارت دیپلماسی روسیه منتشر شده، آمده است: خطرات جدی برای ثبات و امنیت منطقه به دلیل فعالیت‌های نظامی بیولوژیکی مستمر واشنگتن و سایر کشورهای عضو ائتلاف درمنطقه قفقاز، از جمله گرجستان وجود دارد و همچنین کمک اتحادیه اروپا به نیروهای مسلح این کشور در چارچوب به اصطلاح "صندوق صلح اروپایی " اتحادیه اروپا شناسایی شده است. اکثر شرکت کنندگان در گفتگو اظهار داشتند که وضعیت در منطقه به طور کلی آرام و قابل پیش بینی است.
وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که وضعیت باثبات موجب عملکرد پایدار نقاط ارتباطی "خطوط داغ" و مکانیسم پیشگیری و واکنش حوادث در مرز گرجستان و اوستیای جنوبی در ارگنت می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала