کاخ سفید به ایران اطمینان داد که از حمله به دمشق اطلاعی نداشته است

© AFP 2023 / Louai Besharaکاخ سفید به ایران اطمینان داد که از حمله به دمشق اطلاعی نداشته است
کاخ سفید به ایران اطمینان داد که از حمله به دمشق اطلاعی نداشته است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2024
اشتراک
رسانه ها: دولت بایدن از قبل از حمله به نمایندگی دیپلماتیک ایران در دمشق اطلاعی نداشت.
به گزارش اسپوتنیک، ان‌بی‌سی به نقل از دو مقام آمریکایی که نامشان فاش نشده گزارش داد، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا مستقیماً به ایران گفت که ایالات متحده از حمله قریب الوقوع به کنسولگری ایران در دمشق، پایتخت سوریه، از قبل اطلاعی نداشته و در آن شرکت نکرده است.
این شبکه به نقل از یک مقام دولت آمریکا نوشت: دولت بایدن مستقیماً به ایران گفته است که ایالات متحده از حمله به کنسولگری در دمشق بی اطلاع بوده و هیچ دخالتی در آن نداشته است.
همانطور که دو مقام آمریکایی دیگر به این شبکه تلویزیونی گفتند، زمانی که هواپیماهای اسرائیلی در هوا بودند، دولت ریاست جمهوری آمریکا پیامی در مورد حمله قریب الوقوع دریافت کرد، اما نمی دانست چه هدفی انتخاب شده است. همچنین به گفته دو مقام دیگر، ایالات متحده هنوز تاییدی ندارد که یکی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به نام محمدرضا زاهدی در میان کشته شدگان این حادثه بوده است.
پیشتر تلویزیون دولتی سوریه گزارش داده بود که پدافند هوایی سوریه در حال دفع حمله در حومه دمشق بوده و صدای انفجارهایی شنیده شده است. حمله موشکی اسرائیل به خانه ای در مجاورت سفارت ایران در دمشق پایتخت سوریه اصابت کرد و ساختمان نمایندگی دیپلماتیک نیز آسیب دید. یک منبع امنیتی سوریه به اسپوتنیک گفت که از ۵ تا هفت نفر کشته شده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала