پیشنهاد ناتو برای ایجاد صندوق مشارکتی 100 میلیارد دلاری جهت کمک به کی یف

© AP Photo / Virginia Mayoرسانه: فنلاند و سوئد درخواست عضویت در ناتو را ارائه خواهند داد
رسانه: فنلاند و سوئد درخواست عضویت در ناتو را ارائه خواهند داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2024
اشتراک
به گزارش بلومبرگ به نقل از منابع، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، پیشنهاد ایجاد یک صندوق کمک مالی برای تامین مالی اوکراین در مدت پنج سال به مبلغ 100 میلیارد دلار را به عنوان بخشی از بسته اسنادی که در نشست جولای این ائتلاف در واشنگتن امضا خواهد شد، ارائه کرد.
به گزارش اسپوتنیک، در این مطلب آمده است: "ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، به عنوان بخشی از بسته اسنادی که رهبران ائتلاف در ماه ژوئیه در واشنگتن با یکدیگر دیدار خواهند کرد، پیشنهاد ایجاد یک صندوق مشارکتی به ارزش 100 میلیارد دلار برای اوکراین در مدت پنج سال را ارائه می دهد."
به گفته این منابع، متحدان هنوز در مورد پیشنهاد استولتنبرگ و هرگونه مکانیزم محاسبه، از جمله اینکه آیا کمک های دوجانبه به اوکراین را در مجموع گنجانده باشند، بحث می کنند. با این حال، خاطرنشان می شود که این پیشنهاد که نیاز به تأیید سی و دو متحد ناتو دارد، احتمالاً قبل از توافق نهایی تغییر خواهد کرد.
به گفته منابع این خبرگزاری، به عنوان بخشی از این توافق، ائتلاف همچنین می‌تواند مسئولیت‌های عملیاتی گروه تماس دفاعی اوکراین به رهبری ایالات متحده را برعهده بگیرد که تامین تسلیحات از حدود پنجاه کشور به کی یف را هماهنگ می‌کند.
روسیه معتقد است که ارسال تسلیحات به اوکراین در حل و فصل موضوع این کشور تداخل دارد، این اقدام کشورهای ناتو را مستقیماً در درگیری دخالت می دهد و در واقع آنها "با آتش بازی می کند". سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. به گفته وی، ایالات متحده و ناتو نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها به طور مستقیم در درگیری دخالت دارند. کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب کمکی به مذاکرات نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала