گزارش و تحلیل

عزیزی به اسپوتنیک: ایران با صبر استراتژیک به اسرائیل پاسخ میدهد

© AFP 2023 / Louai Besharaعزیزی: ایران با صبر استراتژیک به اسرائیل پاسخ میدهد
عزیزی: ایران با صبر استراتژیک به اسرائیل پاسخ میدهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2024
اشتراک
روز دوشنبه سیزدهم فروردین ۱۴۰۳، جنگنده‌ های اف- ۳۵ وابسته به نیروی هوایی ارتش اسرائیل با ورود به آسمان جولان اشغالی به وسیله شش موشک هدایت شونده ساختمان کنسولگری و محل سکونت سفیر ایران در دمشق را هدف قرار دادند.
در این حمله سردار محمد زاهدی از فرماندهان نیروی قدس سپاه، معاون وی، سردار محمدهادی حاجی رحیمی، سردار حسین امیرالله رئیس ستادکل سپاه پاسداران در امور سوریه و لبنان و تعدادی از مستشاران ایرانی حاضر در سوریه به شهادت رسیدند.
ابراهیم عزیزی، نماینده مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:
این حادثه و اقدام جنایتکارانه ای که روز گذشته توسط رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در دمشق انجام شد حائز چند نکته مهم است که باید به آنها توجه شود.
در ابتدا این اقدام نشان داد که رژیم صهیونیستی پایبند به هیچ یک از اصول، مقررات و قوانین بین‌المللی نیست، ثانیاً این اقدام نشان دهنده خوی تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی است چرا که نمایندگی‌ ها، سفارتخانه ها و کنسولگری‌ های هر کشوری خاک آن کشور محسوب می‌شوند و این به نوعی تجاوز به خاک جمهوری اسلامی ایران است.

وی در خصوص پاسخ ایران تاکید کرد: باید توجه داشت که جمهوری اسلامی ایران با بهره‌ گیری از صبر استراتژیک خود پاسخ قاطع و پشیمان کننده‌ ای را به این رژیم جنایتکار در زمان و مکان مناسب خواهد داد.
البته که وزارت امور خارجه و سایر نهاد های مربوطه باید به فوریت اقدامات خود را در جهت محکوم کردن این جنایت از مبادی مربوطه دنبال کنند.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز پس از هماهنگی‌ های لازم قصد دارد تا موضوع را مورد بررسی قرار دهد و هیئتی را در این خصوص به دمشق اعزام کند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر آنکه، جمهوری اسلامی ایران از منافع ملت بزرگ ایران به ویژه جبهه مقاومت لحظه‌ای کوتاه نمی‌آید، بیان کرد: این نوع اقدامات جنایتکارانه تاثیری در حرکت بزرگ ملت ایران ندارد؛ این اقدام رژیم صهیونیستی نه تنها زوال و سرنگونی این رژیم را به تاخیر نمی‌اندازد بلکه به نابودی، نیستی و زوال زودرس این رژیم جعلی سرعت می‌بخشد.
سفارت ایران در سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2024
گزارش و تحلیل
پاسخ متقابل ایران به اسرائیل ضروری است

رژیم صهیونیستی دروغین، غاصب و جنایتکار است البته باید این نکته را متذکر شد که طوفان الاقصی چنان ضربه سنگین و گیج کننده‌ ای به رژیم صهیونیستی وارد کرده که قدرت تعقل و اقدام عاقلانه را بیش از پیش از آن گرفته.
ابراهیم عزیزی این اقدام جنایتکارانه را بوته آزمایشی برای مجامع بین المللی دانست و اظهار داشت: شورای امنیت سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌ های بین المللی باید بتوانند ثابت کنند که برای مسائل مهم بین‌المللی پایه گذاری شده‌ اند و صرفاً برای حمایت از یک رژیم جنایتکار ساخته نشده‌اند، اگر این سازمان‌ ها و نهاد ها بتوانند اثبات کنند که به موازین بین‌المللی و روابط دیپلماتیک به ویژه مقررات وین پایبند هستند، شاید بتوانند حیثیت از دست رفته خود را بازگردانند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала