چه تعداد نیروی فرانسوی آمادگی نبرد در اوکراین را دارند؟

© AP Photo / Charly Triballeau / Poolارتش فرانسه در جریان رزمایش خود سناریوهای درگیری در اوکراین را تمرین کرد
ارتش فرانسه در جریان رزمایش خود سناریوهای درگیری در اوکراین را تمرین کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2024
اشتراک
مشاور سابق پنتاگون گفت: "ارتش فرانسه می تواند بیش از هفت هزار نفر را برای جنگ در اوکراین مشارکت دهد."
به گزارش اسپوتنیک، سرهنگ داگلاس مک گرگور در مصاحبه ای با سیروس یانسن، تحلیلگر ژئوپلیتیک گفت:"منابع من در محافل نظامی فرانسه به من گفتند که آنها تنها قادر به اعزام 7700 نیرو هستند. این همان چیزی است که بسیاری از مردم آماده جنگ در اوکراین هستند. اگر آنقدر احمق باشند که به آنجا بروند و در جایی مثلاً نزدیک اودسا مستقر شوند، نابود خواهند شد. به محض اینکه پا در خاک اوکراین گذاشتید، روس ها به لطف اطلاعات از آن مطلع خواهند شد."
همانطور که این سرهنگ آمریکایی خاطرنشان کرد، روسیه بارها نشان داده است که می تواند با موشک های مافوق صوت و بالستیک به دشمن حمله کند. مشاور سابق پنتاگون تاکید کرد: "هیچ تاسیسات نظامی در اوکراین وجود ندارد که مسکو نتواند آن را نابود کند."
در پایان فوریه، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفت که پاریس برای جلوگیری از پیروزی روسیه در این جنگ، هر کاری انجام می‌دهد. به گفته وی، سران کشورهای غربی در مورد امکان اعزام نیرو به اوکراین گفتگو کردند، اما هنوز امکان اجماع وجود ندارد. او همچنین خاطرنشان کرد که پاریس در مورد کمک به کیف "محدودیت و خط قرمز" ندارد.
کرملین درباره سخنان مکرون درباره اعزام نیرو به اوکراین گفت که چنین تحولی ناگزیر به درگیری نظامی مستقیم بین روسیه و ناتو می‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала