معترضان سخنرانی بایدن را قطع کردند

© AP Photo / Evan Vucciجو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2024
اشتراک
معترضان صلح طلب سخنرانی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و دو سلف دموکرات او را در یک برنامه تبلیغاتی در نیویورک قطع کردند.
به گزارش اسپوتنیک، گروه روزنامه نگاران کاخ سفید این خبر را منتشر کرده است.
خاطرنشان می شود یکی از معترضان به سوت ‌زدن پرداخته و شعارهایی درباره خطر "جنگ هسته‌ای با روسیه" سر داد، در حالی که بقیه به جنگ در نوار غزه و کمک‌های آمریکا به اسرائیل اعتراض کردند.
سربازان اسرائیلی در نوار غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2024
مقامات سابق آمریکا از بایدن خواسته اند که کمک به اسرائیل را محدود کند + جزئیات
در بیانیه گروه روزنامه نگاران کاخ سفید آمده است: "خیلی ها فریاد می زدند "خون روی دستان شماست".
همچنین تظاهراتی علیه جنگ در نوار غزه در تالار موسیقی رادیو سیتی برگزار شد، جایی که باراک اوباما و بیل کلینتون به جمع آوری کمک های مالی برای کمپین انتخاباتی بایدن کمک می کنند. با توجه به تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی، این تجمع به درگیری با پلیس تبدیل شد.
پس از نفوذ مسلحانه شبه نظامیان حماس از نوار غزه به خاک اسرائیل و آغاز موشک باران اسرائیل از سوی فلسطینیان، اوضاع در خاورمیانه به شدت رو به وخامت گرائیده است. حماس این حمله را پاسخی به اقدامات مقامات اسرائیلی علیه مسجد الاقصی در بیت المقدس اعلام کرده است. صبح روز هفتم اکتبر، اسرائیل در چارچوب عملیات طوفان الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه قرار گرفت. پس از حملات موشکی گسترده، رزمندگان حماس به مناطق مرزی جنوب کشور یهودیان نفوذ کردند.
در پاسخ، ارتش اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. چند روز پس از حمله، ارتش اسرائیل کنترل تمام شهرک‌های نزدیک مرز غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داده و رساندن آب، غذا، برق، دارو و سوخت به این منطقه را متوقف کرد.
تعداد قربانیان در نوار غزه به گفته وزارت بهداشت محلی از 30 هزار نفر فراتر رفت، بیش از 70 هزار نفر مجروح شدند و به گفته منابع مختلف، بیش از 126 اسرائیلی و 11 نفر خارجی هنوز در اسارت حماس هستند اما گفته می شود تعدادی از آنها جان خود را از دست داده اند.
وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا درگیری های مسلحانه را متوقف کنند. به گفته ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه حل بحران خاورمیانه تنها بر اساس فرمول "دو دولت" مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان پذیر است که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در مرزهای 1967 با پایتخت آن در بیت المقدس شرقی را فراهم می کند.
مناقشه فلسطین و اسرائیل، مرتبط با منافع ارضی طرفین، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال 1947، ایجاد دو کشور - اسرائیل و فلسطین را در نظر گرفت، اما فقط اسرائیل ایجاد شد. اسرائیل ضمن اعلام موافقت با اصل دو دولتی، سرزمین های فلسطین را به طور کامل آزاد نکرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала