رسانه: سخنان مکرون درباره اعزام نیرو خشم مقامات آمریکایی را برانگیخت

مکرون
مکرون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.03.2024
اشتراک
بلومبرگ به نقل از یک منبع گزارش داد، سخنان امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در مورد اعزام ارتش به اوکراین، خشم مقامات آمریکایی را برانگیخت.
به گزارش اسپوتنیک، این خبرگزارش در مطلبی با استناد به یک مقام ناشناس گفت: اظهارنظر جنجالی "چکمه‌های روی زمین" توبیخ سریع و بسیار علنی اولاف شولز صدراعظم آلمان و خشم مقامات آمریکایی را برانگیخت که به طور خصوصی می‌گویند چنین اقدامی حتی می‌تواند باعث درگیری با مسکو شود. "
ماکرون در ماه فوریه گفت که اتحادیه اروپا با ایجاد "ائتلاف نهم برای حملات عمیق" یعنی تامین موشک‌های میان‌برد و دوربرد اوکراین موافقت کرده است. او همچنین گفت که فرانسه برای جلوگیری از "پیروزی روسیه در این جنگ" هر کاری انجام خواهد داد. به گفته وی، رهبران کشورهای غربی در مورد امکان اعزام نیرو به اوکراین گفتگو کرده اند، هنوز اجماع حاصل نشده است، "اما هیچ چیز را نمی توان رد کرد." مکرون در اوایل ماه مارس در دیدار با رهبران مخالفان بار دیگر تاکید کرد که فرانسه "هیچ محدودیت و خط قرمزی" در مورد کمک به اوکراین ندارد.
سخنان مکرون مورد انتقاد شدید تعدادی از شرکای ناتو از جمله آلمان و همچنین نیروهای سیاسی در خود فرانسه قرار گرفت. رهبران همه احزاب سیاسی، رئیس جمهور فرانسه را متهم به کشاندن پاریس به درگیری، سبکسری کردند و همچنین او را به خاطر عدم مشورت با پارلمان در مورد این موضوعات مورد سرزنش قرار دادند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала