گزارش و تحلیل

حمله تروریستی در مسکو؛ اسرار زمان بندی آن

© Photo / EMERCOM of the Russian FederationСотрудники МЧС РФ разбирают завалы в здании концертного зала "Крокус Сити Холл"
Сотрудники МЧС РФ разбирают завалы в здании концертного зала Крокус Сити Холл - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2024
اشتراک
رسانه لبنانی در مطلبی نوشت، حمله تروریستی در کروکوس؛ پاسخ دیرنخواهد آمد، مسکو در همه جبهه ها واکنش نشان خواهد داد: سیاسی، نظامی و امنیتی.
اسپوتنیک - بر خلاف بسیاری از مفسران، نویسنده مطالب منتشره در روزنامه لبنانی "البناء" معتقد است که زمان حمله تروریستی به کروکوس سیتی هال مسکو تصادفی انتخاب نشده بود و استدلال های خود را ارائه می دهد.
روشی که تروریست‌ها در جریان حمله در مسکو دنبال کردند - و آنها بی‌ رحمانه به بازدیدکنندگان سالن کنسرت کروکوس سیتی هال شلیک کردند - نشان می ‌دهد که سازمان‌ دهندگان این حمله، زمانی برای آماده‌ سازی انفجاری که تمام آثار جنایتکاران را از بین می برد نداشته‌ بودند. برای انجام این حمله تروریستی از قاتل های هیولایی واقعی استفاده شد. و ممکن است آنها به یکی از شاخه های القاعده (یک سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) یا به گروه های نئونازی تعلق داشته باشند.
زمان وقوع این حمله تروریستی با دو رویداد مهم مصادف بود.
رویداد اول، انتخابات ریاست جمهوری روسیه بود که در آن ولادیمیر پوتین با حضور بی سابقه انتخاب کنندگان (بیش از 77 درصد)، رکورد بیشترین آرا (بیش از 87 درصد) را به دست آورد. پوتین شایسته چنین حمایت جدی از شهروندان روسیه است. او مسیر کشور را به سمت توسعه اقتصادی ادامه داده و برای پیروزی در جنگ با غرب تلاش می کند.
ثانیاً، رهبران غربی از شکست اجتناب ناپذیر اوکراین و عدم امکان جلوگیری از آن با زور، صحبت می کنند. دلیل این امر، ناتوانی ساختارهای نظامی آمریکا و اروپا در کمک رسانی به اوکراین است که برای منافع غرب خون می ‌ریزد. همچنین این امر مهم است که ناتو به رهبری آمریکا ذخایر مهمات خود را به اتمام رسانده است.
Свеча скорби на фасаде спортивного комплекса Платинум Арена в Красноярске во время акции в память о жертвах теракта в подмосковном Крокус Сити Холле - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2024
گزارش و تحلیل
سیاهی ای که بالاتر از سیاه نیست
هدف از حمله به مسکو، منحرف کردن توجه روسیه از تدارک اوکراین برای حمله گسترده ای که کی یف ادعا می کند، در تابستان انجام می شود. همچنین هدف ضربه این است که شادی از دستاوردهای پوتین، لذت از موفقیت در جبهه و شادی از موفقیت های اقتصادی از بین برده شود. این مانند پیامی به روس ها است: "برای جشن گرفتن پیروزی عجله نکنید، زیرا رویارویی هنوز تمام نشده است، مبارزه اصلی هنوز در پیش است". اینطوری باید آن را تلقی کرد.
مسکو که هم اینک گام های بلندی به سوی پیروزی برداشته است، می داند که سازمان های اطلاعاتی آمریکا و اوکراین در پشت این حمله قرار دارند و سازمان دهندگان، فرماندهی میدانی در اوکراین یا مناطق تحت کنترل گروه های تروریستی دارند. پاسخ دیرنخواهد آمد. مسکو در همه جبهه ها پاسخ خواهد داد: سیاسی، نظامی و امنیتی. در عین حال مسکو اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع حوادث جدید انجام خواهد داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала