مقایسه سطح تهدید حمله تروریستی به کروکوس با حملات 11 سپتامبر

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر مقایسه سطح تهدید حمله تروریستی به کروکوس با حملات 11 سپتامبر
مقایسه سطح تهدید حمله تروریستی به کروکوس با حملات 11 سپتامبر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.03.2024
اشتراک
کارشناس: حمله تروریستی در کروکوس از نظر سطح تهدید با حملات 11 سپتامبر قابل مقایسه است.
به گزارش اسپوتنیک، کمال الجفا، کارشناس مسائل نظامی و راهبردی سوریه گفت: حمله تروریستی در منطقه مسکو دارای سطحی از تهدید است که با حوادث 11 سپتامبر 2001 در ایالات متحده قابل مقایسه است؛ روسیه و متحدانش باید اهدافی را برای انتقام شناسایی کنند.
این تحلیلگر خاطرنشان کرد: آنچه در مسکو اتفاق افتاد خطری کمتر از حوادث 11 سپتامبر ندارد. اول، روسیه باید دشمنان خود را شناسایی کند و بفهمد که کجا باید با متحدانش با قدرت مقابله کند.
به گفته این کارشناس، حمله تروریستی به کروکوس "نتیجه فعالیت سرویس های اطلاعاتی جهان، رایزنی ها و هماهنگی بین ایالات متحده، فرانسه و اوکراین بود." انتظار می رفت که عملیات دیگری انجام شود و این اولین بار نیست. آنها برنامه و مجموعه ای از اهداف دارند.الجوفا با استناد به اطلاعات منابع خود در سرویس های امنیتی سوریه گفت: بر اساس اطلاعاتی که من دریافت کرده‌ام، تعدادی هدف در خارج از روسیه وجود دارد که با هماهنگی این سرویس‌های اطلاعاتی و بقایای گروه‌های داعش، حزب اسلامی ترکستان، (گروه های تروریستی ممنوعه در فدراسیون روسیه) هدف قرار خواهند گرفت.
این تحلیلگر به نقل از منابع خود مدعی است که همان نیروها در پشت حمله بزرگ به یک مدرسه نظامی در حمص سوریه در اکتبر 2023 بودند. این حمله با استفاده از پهپادهای بمب گذاری شده در مراسم فارغ التحصیلی انجام شد و تقریباً 90 نفر کشته و 277 نفر زخمی شدند. وی افزود: شش ماه قبل از این حمله، یک هیئت اوکراینی وارد سوریه شد، آنها با هماهنگی حزب اسلامی ترکستان*( ممنوع در روسیه)... پهپادها را حمل کردند و این حمله را طراحی کردند.
به گفته این کارشناس، پس از این حمله، طرح هایی برای انجام یک حمله تروریستی در مسکو مطرح شد. پس از حمله به کالج نظامی، هیئت‌هایی از نمایندگان نیروهای امنیتی اوکراین که با سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه همکاری می‌کنند، وارد ادلب شدند. به لطف ارتباطات عالی بین اطلاعات فرانسه و نیروهای SDF (واحدهای عربی-کردی نیروهای دموکراتیک سوریه که مناطقی در شمال شرق سوریه را کنترل می‌کنند.)، تماس‌هایی با اسرا از میان شبه‌نظامیان داعش در اردوگاه الحول برقرار شد. سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا هیئت‌هایی از سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه و اوکراین را به پایگاه شدادی خود در استان الحسکه منتقل کردند که با زندانیان - اعضای دولت اسلامی * (ممنوع در روسیه) از کشورهای مستقل مشترک المنافع دیدار کردند. بنابراین، تعجبی ندارم که حمله تروریستی در مسکو توسط شهروندان تاجیکستان انجام شده است.
بر اساس داده‌های وی، هفته گذشته آخرین پرواز از این نوع وارد شدادی شد و "هیئت‌هایی از سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه و اوکراین را که با رهبران داعش از کشورهای مستقل مشترک المنافع دیدار کردند" آورد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала