گزارش و تحلیل

هدف روسیه از حملات گسترده به زیرساخت‌های اوکراین چیست؟

© Sputnik / Andrey Stenin /  مراجعه به بانک تصاویر Столкновения протестующих с милицией в центре Киева
Столкновения протестующих с милицией в центре Киева - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2024
اشتراک
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش روسیه امروز جمعه موج گسترده‌ای از حملات را به زیرساخت‌های نظامی و انرژی اوکراین انجام داد که با موفقیت توانایی کی‌یف برای تولید سلاح و مهمات جدید را مختل کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ارتش روسیه از 16 مارس تا به امروز، در پاسخ به گلوله باران خاک روسیه و تلاش برای نفوذ و تصرف نقاط مسکونی و غیر نظامی این کشور، 49 حمله تلافی جویانه علیه مواضعی در اوکراین انجام داد.
وزارت دفاع روسیه تصریح کرد که در نتیجه این حملات، مراکز تصمیم گیری نیروهای مسلح اوکراین، تأسیسات زیرساخت فرودگاه، کارگاه های تعمیر سلاح و تجهیزات نظامی، انبارهای ذخیره پهپاد و قایق های بدون سرنشین، پایگاه های لجستیکی و همچنین نقاط استقرار موقت واحدهای نیروهای عملیات ویژه و مزدوران خارجی مورد اصابت قرار گرفتند.
دکتر روح الله مدبر، کارشناس روابط بین الملل در مورد عملیات روسیه علیه زیر ساخت های اوکراین به اسپوتنیک گفت: عملیات فدراسیون روسیه علیه زیرساخت‌های اوکراین در راستای پاسخ به اقداماتی هست که اوکراین با هماهنگی ناتو انگلیس و آمریکا طی هفته‌های گذشته علیه مناطق مسکونی و غیر نظامی روسیه انجام داده است. به عبارتی در مدت عملیات ویژه‌ نظامی، روسیه زیرساخت‌هایی که در اوکراین برای عملیات‌های تروریستی علیه غیر نظامیان استفاده می شد را مورد هدف قرار می‌داد و ما شاهد بودیم که برخی از این زیرساخت‌ها مراکز فرماندهی و حضور نیروهای مستشاری ناتو بودند. حمله به تاسیسات تامین کننده‌ انرژی هم در همین راستا تفسیر می شود.
حملات گروهی روسیه در صبح امروز به صنایع دفاعی اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2024
داده نمایی
حملات گروهی روسیه در صبح امروز به صنایع دفاعی اوکراین + داده نمایی
وی افزود: در کنار این که طی این مدت رسانه‌های غرب‌گرا و عناصر وابسته به غرب همواره با انتشار شایعاتی مدعی بودند که روسیه توانمندی موشکی و نظامی برای حمله به اوکراین را ندارد و قصد خرید تسلیحات موشکی از کشورهای دیگر را دارد این عملیات‌های دقیق هدفمند و نقطه زنی که روس ها انجام می دهند، ثابت می‌کند این اخبار هم کاملا دروغ است و روسیه در بحث توانمندی موشکی تسلیحاتی و نقطه زنی کاملا خودکفا است. خصوصا اخیرا هم بازدید وزیردفاع روسیه از صنایع تولید انواع بمب‌ها و موشک‌ها این را به نظام بین‌الملل ثابت می‌کند که این شایعات هم اخباری برای فریب افکار عمومی است.
بزرگترین حمله به  شبکه برق و انرژی اوکراین در طول تاریخ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
بزرگترین حمله به شبکه برق و انرژی اوکراین در طول تاریخ + فیلم
مدبر تصریح کرد: در کنار اینکه می‌دانید که فرانسه هم اخیرا بر شیطنت و فتنه انگیزی در اوکراین افزوده و رسما اعلام می‌ کند که آماده است نیروهای خودش را به اوکراین اعزام بکند. این عملیات پیامی هم برای ناتو آمریکا انگلیس و خصوصا فرانسه است که ادامه‌ ماجراجویی در مسئله اوکراین دستاوردی جز خسارت بیشتر به مراکز زیرساختی که از آن عملیات علیه نیروهای روسیه مدیریت می شود را ندارد و بهترین راه این است که غرب دست از لجاجت بردارد و وارد میز مذاکره با روس ها بشود.
وی در پایان گفت: در مجموع عملیات‌های جدید با توجه به اینکه اوکراین از انواع پدافندهای موشکی و لجستیکی و حمایتی و پشتیبانی ماهواره‌ای آمریکا بهره‌برداری می‌کند نقطه زنی دقیق موشک‌های روسی به این مراکز حیاتی بیانگر ضعف پدافند هوایی و پشتیبانی ناتو و آمریکاست و نشان دهنده‌ی توانمندی ویژه‌ی صنایع موشکی، اطلاعاتی و امنیتی روسیه در برابر نیروهای ناتو و آمریکاست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала