- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل: هدف غیرنظامی کردن اوکراین محقق شده است

© пресс-служба командования ДШВ ВСУدوره آموزشی نیروهای اوکراینی در انگلیس
دوره آموزشی نیروهای اوکراینی در انگلیس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2024
اشتراک
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت که نظامیان اوکراینی تنها به دلیل تامین تسلیحات از سوی کشورهای ناتو به درگیری ادامه می دهند.
به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت که هدف از عملیات ویژه نظامی برای غیرنظامی کردن اوکراین محقق شده است؛ نظامیان به دلیل تامین تسلیحات ناتو زنده می مانند.
وی گفت: با در نظر گرفتن این واقعیت که نیروهای مسلح اوکراین مدت زیادی است که با سلاح های خود نمی جنگند، می توان گفت که هدف منطقه عملیات ویژه نظامی ما برای غیرنظامی کردن اوکراین محقق شده است. اکنون نظامیان اوکراینی تنها با تدارکات کشورهای ناتو قادر به ادامه درگیری هستند.
Флаги России и НАТО перед заседанием совета Россия - НАТО в Брюсселе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2024
اعلام آمادگی ناتو برای رویارویی با روسیه
در پایان فوریه، امانوئل مکرون گفت که پاریس برای جلوگیری از "پیروزی روسیه در این جنگ" هر کاری انجام خواهد داد. به گفته وی، رهبران کشورهای غربی درباره امکان اعزام نیرو به اوکراین گفت وگو کرده اند، اما هنوز توافقی حاصل نشده است. دیرتر، این سیاستمدار که به دلیل این اظهارات مورد انتقاد شدید قرار گرفت، خاطرنشان کرد که همه سخنان او با دقت مورد توجه قرار گرفته است. او همچنین تاکید کرد که پاریس "هیچ محدودیت یا خط قرمزی" در مورد کمک به کی یف ندارد.
سخنان ماکرون مورد انتقاد شدید تعدادی از شرکای ناتو از جمله آلمان و همچنین نیروهای سیاسی در فرانسه قرار گرفت. رهبران همه احزاب سیاسی ماکرون را متهم کردند که پاریس را به درگیری کشانده است، و همچنین او را به دلیل عدم مشورت با پارلمان در مورد این موضوعات مورد سرزنش قرار دادند.
دیرتر، اولاف شولز، صدراعظم آلمان و بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع این کشور گفتند که برلین نیروهای خود را به اوکراین اعزام نخواهد کرد و شولتز تاکید کرد که کشورهای ناتو در مجموع قرار نیست این کار را انجام دهند. علاوه بر این، صدراعظم بار دیگر اعلام کرد که هیچ برنامه ای برای ارسال موشک های کروز دوربرد تاروس به اوکراین وجود ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала