پاویون ایران در "مجمع اقتصادی سنت پترزبورگ" افتتاح می شود

© Фотохост-агентство РИА Новости /  مراجعه به بانک تصاویر ПМЭФ-2023. Трансляция пленарного заседания
ПМЭФ-2023. Трансляция пленарного заседания - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.03.2024
اشتراک
سفیر ایران در روسیه اعلام کرد، فضایی در اجلاس بین المللی اقتصادی سنت پترزبورگ که از 5 تا 8 ژوئن برگزار می شود، در نظر گرفته شده که به محل ملاقات بازرگانان ایرانی و روسی تبدیل شده و تاریخ و فرهنگ غنی ایران را به نمایش خواهد گذاشت.
به گزارش اسپوتنیک، کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه در دیدار با آنتون کوبیاکوف مشاور اقتصادی رئیس جمهور روسیه اعلام کرد:" پروژه پاویون ایرانی در همایش اقتصادی سنت پترزبورگ مورد بحث و بررسی قرار گرفت که نه تنها به محل ملاقات تجارت و دولت روسیه و ایران تبدیل خواهد شد، بلکه تاریخ و فرهنگ غنی ایران را نیز به نمایش خواهد گذاشت. همچنین از جمله فرمت های احتمالی می توان به شرکت هیات تجاری ایرانی در روز همکاری های بین المللی در 5 ژوئن، برگزاری گفتگوی تجاری روسیه و ایران با حضور مقامات و نمایندگان تجاری دو کشور و همچنین سخنرانی سخنرانان ایرانی در برنامه تجاری انجمن و برگزاری جلسات B2B اشاره کرد".
کوبیاکوف نیز در این دیدار به ویژه به حمایت متقابل کشورها در زمینه همکاری های بین المللی اشاره کرد.
مشاور رئیس جمهور روسیه اضافه کرد: "روابط بین روسیه و ایران به طور فعال در طیف گسترده ای در حال توسعه است: مراقبت های بهداشتی، علوم، مهندسی مکانیک، فناوری های آینده، بخش فضایی و روابط بشردوستانه در حال گسترش است. به ویژه رشد علاقه توریستی متقابل بین شهروندان روسیه و ایران مورد توجه قرار گرفته است. من متقاعد شده‌ام که سالن ایرانی که امسال در سایت مدرن مجمع بین‌المللی اقتصاد سن پترزبورگ ظاهر می‌شود، به مرکز جذب مهمانان و شرکت کنندگان تبدیل خواهد شد و همکاری چند قالبی بین دو کشور به موضوعی برای گفتگوهای سازنده در سایت های رویدادهای تجاری که امسال در روسیه برگزار می شود تبدیل خواهد شد."
طرفین همچنین زمینه های مختلف همکاری دو کشور از جمله همکاری های تجاری، همکاری مشترک در زمینه اکتشاف و معدن، ساخت نیروگاه های هسته ای (ان پی پی بوشهر)، ایجاد زیرساخت های حمل و نقل و لجستیک (خط ریلی رشت - آستارا) و هاب گازی روسیه - ایران - عمان - ترکمنستان را بررسی کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала