رسانه چینی: پیروزی پوتین در انتخابات کابوسی برای غرب است

© Sputnik / Гавриил Григоров /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین
پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.03.2024
اشتراک
نشریه چینی در مطلبی می نویسد، پیروزی ولادیمیر پوتین در انتخابات ریاست جمهوری روسیه به یک مشکل جدی برای ایالات متحده و کشورهای غربی تبدیل شده است، زیرا آنها باید بپذیرند که کشور تحت رهبری او قدرتمندتر شده است.
به گزارش اسپوتنیک، گلوبال تایمز می نویسد: "پوتین در انتخابات گذشته پیروز شد، به این معنی که حداقل تا سال 2030 در قدرت خواهد ماند. بسیاری از رسانه ها گفتند که این یک "کابوس" برای غرب است."
در این مقاله آمده است که روسیه نه تنها پتانسیل نظامی قدرتمندی را نشان می دهد و از ایالات متحده و غرب در تولید گلوله های توپ پیشی می گیرد، بلکه ثبات اقتصادی را نیز حفظ می کند و هیچ ناآرامی در جامعه وجود ندارد.
این نشریه می نویسد در عین حال، غرب باید مسکو را جدی بگیرد و بروی آن حساب باز کند. این مقاله نشان می دهد که یک شاخص این بود که اظهارات جنگ طلبانه امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در مورد اعزام نیرو به اوکراین، نه تنها در داخل کشور، بلکه در واشنگتن، لندن و برلین نیز با مقاومت شدید روبرو شد.
انتخابات ریاست جمهوری روسیه از 15 تا 17 مارس برگزار شد. چهار نامزد برای پست ریاست دولت درخواست کردند: لئونید اسلوتسکی، نیکولای خاریتونوف، ولادیسلاو داوانکوف و ولادیمیر پوتین. پوتین پس از بررسی 100 درصد از پروتکل ها، 87.28 درصد از آرا را به دست آورد. کمیسیون مرکزی انتخابات نتایج رسمی انتخابات را در نشست ویژه 21 مارس اعلام خواهد کرد.
روز قبل، سرگئی ناریشکین، مدیر SVR گفت که فرانسه در حال آماده سازی گروهی برای اعزام به اوکراین است، در مرحله اول حدود دو هزار نظامی آماده خواهند شد.
رئیس جمهور فرانسه پیش از این گفته بود که رهبران کشورهای غربی در مورد امکان اعزام نیرو به اوکراین گفتگو کرده اند، هنوز اجماع حاصل نشده است، "اما هیچ چیز را نمی توان رد کرد." مکرون در اوایل ماه مارس در دیدار با رهبران مخالفان بار دیگر تاکید کرد که فرانسه "هیچ محدودیت و خط قرمزی" در مورد کمک به اوکراین ندارد.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در مصاحبه با خبرنگار دیمیتری کیسلف هشدار داد که ورود یک گروه اروپایی به اوکراین به هیچ وجه وضعیت میدان نبرد را تغییر نخواهد داد و تنها عواقب ناگواری را برای کی یف به دنبال خواهد داشت. پوتین در واکنش به سخنان مکرون درباره عدم رعایت خطوط قرمز فرانسه در خصوص حمایت از اوکراین، گفت: "روسیه خط قرمزهایی در برابر کشورهایی با چنین رویکردی نخواهد داشت."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала