کارشناس: اعزام نظامیان فرانسوی به اوکراین موجب نابودی سیستم امنیتی اروپا می شود

مکرون
مکرون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2024
اشتراک
رئیس Vision & Global Trends - موسسه بین‌المللی تحلیل‌های جهانی در سخنانی با اسپوتنیک، خبرهای مربوط به آماده سازی یک گروه نظامی توسط فرانسه برای حضور در اوکراین را تحلیل نمود.
به گزارش اسپوتنیک، تیبریو گرازیانی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است مکرون بدون مجوز اتحادیه اروپا یا ایالات متحده، پرسنل نظامی فرانسوی را برای جنگ در اوکراین مستقر کند، گفت: "به نظر من، ماکرون برای اینکه خود را یک رهبر اروپایی معرفی کند، می تواند به طور رسمی نظامیان را بدون تایید رسمی اتحادیه اروپا یا ایالات متحده به اوکراین بفرستد. علاوه بر این، حمله سال 2011 به لیبی، که علیه توافقنامه های دوستی ایتالیا و لیبی انجام شد، روشن کرد که فرانسه، بریتانیا و ایالات متحده همیشه روابط اتحاد و حوزه های نفوذ متحدان خود را در نظر نمی گیرند. حقوق بین الملل، همانطور که در دوران به اصطلاح جنگ سرد می شناختیم، دیگر وجود ندارد. اولین کسی که اصول حقوق بین الملل (حاکمیت دولت ها، نقض ناپذیری مرزها) را از بین برد، ایالات متحده بود."
باید از خود بپرسیم که هدف مارکون از تشدید چنین وضعیت حساسی چیست؟ آیا او می خواهد برای مداخله ناتو زمینه ایجاد کند؟
 فرانسه در حال آماده سازی یک گروه برای اعزام به اوکراین است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2024
فرانسه در حال آماده سازی یک گروه نظامی برای اعزام به اوکراین است
وی در پاسخ به این سوال که فرانسه در چه مقامی می تواند نیروهای نظامی خود را برای جنگ در اوکراین بفرستد؟ آیا راهی برای اعزام آنها به عنوان نیروی نظامی یا مزدور خارجی وجود دارد، گفت: "تاریخ به ما می آموزد که فرانسه که قبلاً یک قدرت استعمارگر بود، از نظامیان و مزدوران با توجه ویژه به آفریقا استفاده می کرد. من اصلاً تعجب نمی‌کنم اگر بتوانید این کار را اکنون در اروپای شرقی نیز انجام دهید."
رئیس موسسه بین‌المللی تحلیل‌های جهانی در تحلیل آنکه چنین اقدامی چه خطراتی برای امنیت اروپا خواهد داشت، توضیح داد: "پیش بینی و ارزیابی دشوار است. یقیناً اقدامی عجولانه مانند آنچه که مکرون بارها بیان کرد، منجر به نابودی سیستم امنیتی اروپا مبتنی بر ناتو خواهد شد. به احتمال زیاد، اظهارات مستمر ماکرون در مورد اعزام نیروهای نظامی به اوکراین با ترس از حضور ترامپ در کاخ سفید مرتبط است که همانطور که مشخص است به نظر می رسد تمایل دارد به دنبال تعادل جدیدی بین ایالات متحده و روسیه باشد."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала