فرانسه گزارش ها مبنی بر اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد

© Ekaterina Pokrovskyفرانسه
فرانسه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2024
اشتراک
وزارت دفاع فرانسه اظهارات سرگئی ناریشکین، رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه مبنی بر قصد پاریس برای اعزام نیروهای نظامی به اوکراین را رد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع فرانسه در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: "اطلاعات منتشر شده توسط سرگئی ناریشکین، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه، اطلاعات نادرست گسترده ای را نشان می دهد که توسط روسیه استفاده می شود."
ناریشکین پیشتر در روز سه شنبه گفت که فرانسه در حال آماده سازی گروهی برای اعزام به اوکراین است. به گفته وی، در مرحله اول حدود دو هزار نفر از نیروهای نظامی به منطقه جنگی اعزام خواهند شد. به دلیل تلفات پرسنل نظامی خود در اوکراین، رهبری نظامی فرانسه از نارضایتی افسران می ترسد؛ او خاطرنشان کرد که در حال حاضر مشکلاتی برای یافتن "داوطلبان" وجود دارد.
وزارت دفاع روسیه بارها از انهدام مزدوران کشورهای ناتو خبر داده و حضور آنها در منطقه عملیات نظامی ویژه را ثبت کرده است. سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه به ویژه در پایان سال گذشته در نشست گسترده هیئت وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد که از آغاز عملیات ویژه تا کنون بیش از 5.8 هزار جنگجوی خارجی از جمله جنگجویان خارجی کشته شده اند، از جمله از کشورهای ناتو: 1427 از لهستان، 466 از ایالات متحده و 344 - از بریتانیا.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала