وزرای خارجه اتحادیه اروپا با تخصیص کمک نظامی جدید به کی یف موافقت کردند

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر تعلیق ماموریت ناتو در روسیه و ترس آمریکایی ها از جنگ جهانی سوم
تعلیق ماموریت ناتو در روسیه و ترس آمریکایی ها از جنگ جهانی سوم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.03.2024
اشتراک
بر اساس بیانیه شورای اتحادیه اروپا، وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا روز دوشنبه در نشستی در بروکسل تصمیمی را برای اختصاص پنج میلیارد یورو به صندوق صلح اروپا برای تامین مالی کمک های نظامی به اوکراین برای سال 2024 تصویب کردند.
به گزارش اسپوتنیک، در این سند آمده است: "امروز شورای اتحادیه اروپا تصمیم گرفت بودجه صندوق صلح اروپا را به میزان پنج میلیارد یورو افزایش دهد و این بودجه را از طریق ایجاد یک صندوق ویژه برای کمک به اوکراین در چارچوب صندوق صلح اروپا برای اوکراین تأمین کند."
همچنین اشاره می‌شود که بودجه این صندوق برای کمک‌های ضروری و غیر ضروری به کی یف و همچنین برای عملیات آموزشی استفاده خواهد شد.
پیش از این، نمایندگان دائمی کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر سر اختصاص پنج میلیارد یورو به صندوق صلح اروپا برای ارائه کمک نظامی به اوکراین در سال 2024 توافق کردند.
تسهیلات غیر بودجه ای صلح اروپا (EPF) توسط اتحادیه اروپا در مارس 2021 ایجاد شد تا ظرفیت خود را برای جلوگیری از درگیری و تقویت امنیت بین المللی تقویت کند. این صندوق در چارچوب حدود 5.7 میلیارد یورو برای دوره 2021-2027 محاسبه شد. با این حال، بیشتر وجوه این صندوق قبلاً برای غرامت جزئی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای کمک های نظامی به اوکراین اختصاص یافته است.
روسیه معتقد است که ارسال تسلیحات به اوکراین در حل و فصل موضوع اوکراین تداخل دارد، این اقدام کشورهای ناتو را مستقیماً در درگیری دخالت می دهد و آنها به نوعی "با آتش بازی می کند". سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. به گفته وی، ایالات متحده و ناتو نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها به طور مستقیم در درگیری دخالت دارند. کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب کمکی به مذاکرات نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала