مخالفت شولتز با عملیات زمینی احتمالی اسرائیل در شهر رفح

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر اولاف شولتز، صدراعظم آلمان
اولاف شولتز، صدراعظم آلمان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2024
اشتراک
صدراعظم آلمان با عملیات زمینی اسرائیل در رفح در جنوب نوار غزه مخالف است.
به گزارش اسپوتنیک، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، گفت که مخالف عملیات احتمالی اسرائیل در شهر رفح در جنوب نوار غزه است، زیرا به نظر او، این اقدام تنها وضعیت دشوار را بدتر خواهد کرد.
شولز در یک کنفرانس مطبوعاتی در جریان سفر به اردن در این خصوص صحبت کرد و سخنان او توسط سرویس مطبوعاتی دولت آلمان نقل شده است. وی بیان داشت: واضح است که اکنون ما باید هر کاری که ممکن است انجام دهیم تا از بدتر شدن اوضاع از آنچه که هست جلوگیری کنیم. اسرائیل حق دارد از خود در برابر حمله حماس که حمله هولناکی به شهروندان اسرائیلی انجام داد، دفاع کند. در عین حال، نباید این گونه باشد که بسیاری از کسانی که به رفح در نوار غزه گریخته اند، اکنون در معرض تهدید مستقیم اقدامات و عملیات نظامی قرار دارند. به همین دلیل است که من، مانند رئیس جمهور آمریکا، به صراحت اعلام کرده ام که معتقدیم اکنون همه چیز باید بسیار بسیار با دقت انجام شود تا از تلفات زیادی در آینده جلوگیری شود. از این رو نگرانی من در مورد چنین عملیاتی است.
به گفته صدراعظم آلمان، تمرکز بر روند مذاکرات ضروری است که امکان دستیابی به آتش بس و جلوگیری از عملیات زمینی در رفح را فراهم می کند.
شولتز گفت: من فکر می‌کنم که تعداد زیاد تلفات ناشی از چنین حمله‌ای، روند صلح را در منطقه بسیار دشوار خواهد کرد. بسیاری از مردم اسرائیل نیز این را می دانند. به همین دلیل است که این بخش بسیار مهمی از بحث و گفتگو برای من خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала