وزیر خارجه اوکراین: عدم حمایت از اوکراین منجر به تضعیف آمریکا می شود

CC BY 4.0 / Ministry of Defence of the Russian Federation / Bradley (cropped image)Уничтоженные БМП Bradley
Уничтоженные БМП Bradley - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2024
اشتراک
وزیر امور خارجه اوکراین در گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه آمریکا گفت که عدم حمایت از اوکراین، رهبری آمریکا را در جهان تضعیف خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین در گفتگوی تلفنی با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که عدم حمایت از کی یف، رهبری ایالات متحده را در جهان تضعیف کرده و امنیت ملی آن را به خطر خواهد انداخت. سخنان کولبا در سایت وزارت امور خارجه اوکراین منتشر شد.
به گفته وزارت امور خارجه اوکراین، کولبا در گفت‌وگوی تلفنی با بلینکن بر لزوم ادامه حمایت آمریکا و متحدانش از اوکراین از جمله از طریق تامین سامانه‌های پدافند هوایی و مهمات توپخانه تاکید کرد. دیپلمات‌ها همچنین درباره راه‌های بیشتر برای تصویب "بسته ضروری" حمایت از کی یف توسط واشنگتن بحث کردند.
موشک هوا به زمین جدید ارتش آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2024
کاهش ذخایر تسلیحاتی آمریکا به دلیل جنگ در اوکراین و خاورمیانه
پیشتر، ویلیام برنز، رئیس سیا اعلام کرد که امتناع ایالات متحده از ارائه کمک های نظامی بیشتر به اوکراین، موجب از دست دادن اراضی قابل توجه اوکراین در سال جاری می شود. در عین حال، او معتقد است که کمک های جدید، در صورت تایید کنگره، فرصتی برای حملات تهاجمی به کریمه را برای اوکراین فراهم می کند.
کاخ سفید از اعضای کنگره آمریکا می‌خواهد تا لایحه‌ای را که پس از تصویب این طرح توسط اکثریت دموکرات‌ها در سنا، بیش از 60 میلیارد دلار به کی یف اختصاص می‌دهد، فوراً تصویب کنند.
روسیه از 24 فوریه 2022 عملیات ویژه نظامی در اوکراین را آغاز کرد. ایالات متحده و اتحادیه اروپا نیز به نوبه خود میلیاردها دلار برای تسلیحات نیروهای مسلح اوکراین اختصاص دادند. مسکو بارها خاطرنشان کرده است که غرب به دنبال طولانی کردن درگیری است. همانطور که در وزارت دفاع روسیه تاکید شده است، انبارهای دارای مهمات خارجی به اهداف قانونی برای نیروهای هوافضای روسیه در جمهوری همسایه تبدیل خواهند شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала