هشدار زاخارووا به سفارت انگلیس در مسکو

© Sputnik / Maksim Blinovواکنش زاخارووا به سخنان ضد ایرانی هوک
واکنش زاخارووا به سخنان ضد ایرانی هوک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2024
اشتراک
نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه گفت که ممکن است سفیر انگلیس به خاطر انتشار پستی در مورد انتخابات به وزارت خارجه روسیه احضار شود.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه از سفارت بریتانیا خواست تا از انکار کردن حق روسیه برای برگزاری انتخابات در کریمه و مناطق جدید روسیه خودداری کند، در غیر این صورت ممکن است نایجل کیسی، سفیر انگلیس به دستگاه دیپلماتیک روسیه احضار شود.
ماریا زاخارووا در کانال تلگرامی خود نوشت: ما سوابق دقیقی از تلاش ها برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری روسیه را بررسی می کنیم. در اینجا نمونه دیگری از زوال عقل و شجاعت وجود دارد. سفارت انگلیس با انتشار پستی اعلام کرد که روسیه ظاهراً هیچ حق قانونی برای برگزاری انتخابات در کریمه و مناطق جدید روسیه ندارد، تمام آنها متعلق به کی یف هستند. من از سفارت انگلیس سوال زیر را دارم: آیا سفیر شما مدت زیادی است که در میدان اسمولنسکایا نبوده است؟ دیدن او برای ما خوشحال کننده نیست، اما اگر این کار متوقف نشد، می توانیم به منظور پیشگیری او را احضار کنیم.
 وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.01.2024
احضار سفیر انگلیس در ایران به وزارت امور خارجه
به نظر وی، وزارت خارجه انگلیس نمی تواند با این واقعیت کنار بیاید که روزهایی که لندن تصمیم می گرفت چه کسی مالک چه چیزی است گذشته است. وی ادامه داد: انگلیس با " جدا کردن" مرزها و بر اساس اصل "تفرقه بینداز و حکومت کن" پایه و اساس بسیاری از درگیری های زمانه ما را بنیانگذاری کرد.
نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه در پایان گفت: شورای دیپلماسی بریتانیا - یک راه حل حقوقی بین المللی برای مشکل جزایر مالویناس (فالکلند) پیدا کنید. به هر حال، عکس های جعلی شخص سلطنتی که توسط کاخ باکینگهام توزیع شده است، قبلاً در خیابان داونینگ به عنوان نمونه ای از اطلاعات نادرست محکوم شده است. کیت میدلتون را به جهان نشان دادید؟ بروید کار کنید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала