با ادعای همکاری تهران-مسکو کشورهای گروه 7 به دنبال اقدامات ضدایرانی هستند

© Sputnik / Anton Bystrov /  مراجعه به بانک تصاویر Граффити перед бывшим посольством США в Тегеране
Граффити перед бывшим посольством США в Тегеране - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2024
اشتراک
با ادعای واهی و کذب انتقال موشک از ایران به روسیه، کشورهای گروه 7 به دنبال انجام اقدامات خصمانه علیه ایران هستند.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری ایتالیایی askanews با اشاره به بیانیه کشورهای گروه 7 نوشت که در صورت احتمال انتقال موشک های بالستیک از ایران به روسیه، کشورهای گروه 7 ایران را تهدید به اقدامات جدید ضد ایرانی کردند و نسبت به تحویل آنها ابراز نگرانی کردند.
در پایان ماه فوریه، رسانه‌های غربی بدون مدرک مستند گزارش دادند که ایران از ابتدای ژانویه حدود 400 موشک بالستیک را به روسیه منتقل کرده است. امیر سعید ایروانی نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک با رد این گزارش های رسانه های غربی گفت که جمهوری اسلامی به قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد پایبند است.
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.01.2023
بلینکن: آمریکا نگران انتقال تسلیحات توسط ایران به روسیه است
در بیانیه کشورهای گروه 7 آمده است: اگر ایران موشک‌های بالستیک یا فن‌آوری‌های مرتبط با آن را به روسیه عرضه کند، ما آماده پاسخگویی سریع و هماهنگ، از جمله با اقدامات جدید مهم هستیم.

خبرگزاری فرانس پرس افزود: از جمله اقداماتی که این کشورها می توانند علیه تهران اعمال کنند، ممنوعیت پروازهای شرکت هواپیمایی ایران ایر به اروپا است.

در این بیانیه همچنین آمده است: کشورهای گروه 7 به ریاست ایتالیا از ایران می خواهد که از این امر خودداری کند، زیرا این امر به بی ثباتی منطقه کمک می کند و به معنای افزایش قابل توجه حمایت ایران از روسیه در درگیری در اوکراین است.
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران نیز به نوبه خود اظهار داشت که ادعای کشورهای غربی مبنی بر استفاده روسیه از تسلیحات ایرانی در بحران اوکراین بی‌اساس است و ایران آن را به شدت محکوم می‌کند.
الکسی ددوف سفیر روسیه در ایران در مصاحبه با اسپوتنیک تاکید کرد که اظهارات کشورهای غربی مبنی بر حمایت مقامات ایرانی از روسیه در جبهه اوکراین با واقعیت مطابقت ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала