آمریکا در تلاش است تا امکانات نظامی خود را در قطب شمال احیا کند

© Photo / Public domain / U.S. Navy / MCS 2nd Class Michael H. Lehmanآمریکا در تلاش است تا امکانات نظامی خود را در قطب شمال احیا کند
آمریکا در تلاش است تا امکانات نظامی خود را در قطب شمال احیا کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2024
اشتراک
ایالات متحده آمریکا در تلاش است تا توانایی های نظامی خود در قطب شمال را برای مقابله با روسیه و چین در منطقه احیا کند.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را نشریه بیزینس اینسایدر منتشر کرده است.
این نشریه می نویسد: پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و متعاقب آن گسترش عملیات ضد شورش در خاورمیانه، ارتش مشغولیت های زیادی داشت و امکانات و مهارت‌های آن در قطب شمال ضعیف شد. اکنون نیروهای (ایالات متحده) امیدوارند تا عضلات خود قطب شمال را که بیش از 20 سال از بین رفته بود، بازسازی کنند. <…> این حرکت نشان دهنده نگرانی فزاینده در مورد فعالیت روسیه و چین است که می خواهند دسترسی خود را به قطب شمال گسترش دهند."
در دنباله آمده است، ایالات متحده شروع به سرمایه گذاری مجدد منابع برای ایجاد نیروهایی با قابلیت جنگ در آب و هوای سرد کرده است تا حضوری را که برای جلوگیری از درگیری ها کافی باشد، افزایش دهد.
منطقه قطب شمال - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2024
در آمریکا از برتری عظیم روسیه دربهره برداری از منطقه قطب شمال خبر دادند
خاطرنشان می شود که هشت هزار سرباز از لشکر 11 هوابرد آمریکا اخیراً تمرینات دو هفته ای را با مشارکت متحدان بین المللی و شرکای ایالات متحده در آلاسکا برگزار کردند.
پیش از این،شبکه تلویزیونی NBC News به نقل از یکی از بنیانگذاران شرکت اطلاعاتی و تحلیلی Strider Intelligence، اریک لوسک، گزارش داده بود که روسیه احتمالاً ده سال یا بیشتر از ایالات متحده در بهره برداری از قطب شمال جلوتر است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала