اظهارنظر زاخارووا درباره سخنان ماکرون در مورد اعزام نیروهای مسلح به اوکراین

© Photo / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federationماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2024
اشتراک
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه درباره احتمال اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین، آغاز روند تقسیم این کشور توسط کشورهای ناتو را نشان می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، زاخارووا در یک نشست خبری گفت: "نکته این است که متحدان اوکراین شروع به تقسیم این کشور کرده اند و همه این اظهارات ماکرون و دیگر سیاستمداران ناتو در رابطه با احتمال ورود نیروهای نظامی یا نوعی واحدهای شبه نظامی به خاک اوکراین دقیقاً با تقسیم بقایای اوکراین از دیدگاه آنها مرتبط است".
سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از شواهد آمادگی برای تقسیم، عدم تمایل کشورهای ناتو به پذیرش اوکراین در این ائتلاف است، زیرا الحاق این کشور مستلزم به رسمیت شناختن مرزهای آن توسط همه اعضای ناتو است.
به گفته وی، ناتو آماده اشغال و تجزیه اوکراین است و اکنون "آماده سازی اخلاقی هم جمعیت کشورهای عضو ناتو و هم شهروندان اوکراین برای چنین اقداماتی آغاز می شود."
وزارت امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2024
مسکو: برای ایجاد تصویری منفی از آمریکا در رسانه ها، پخش سخنرانی های بایدن کافی است
"همه اینها، همانطور که اعضای ناتو همیشه انجام می دهند، تحت یک پرچم دروغین انجام می شود. این مرحله دیگری از صحنه سازی گویا رویارویی با روسیه است. در واقع، ما در مورد این واقعیت صحبت می کنیم که آنها شروع به تقسیم بقایای اوکراین بین خود کرده اند. زمان آن رسیده است که یک بار دیگر به این فکر کنیم که اگر سرنوشت خود را به ناتو بسپاریم، چه اتفاقی خواهد افتاد."
در پایان فوریه، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، کنفرانسی را در پاریس در مورد کمک به اوکراین ترتیب داد که تقریباً همه کشورهای اتحادیه اروپا در آن شرکت کردند. پس از آن، مکرون اعلام کرد که اتحادیه اروپا با ایجاد "ائتلاف نهم برای حملات عمیق" - تامین موشک های میان برد و دوربرد اوکراین موافقت کرده است. وی همچنین گفت که رهبران کشورهای غربی در مورد امکان اعزام نیرو به اوکراین گفتگو کرده اند و هنوز اجماع حاصل نشده است، "اما هیچ چیز را نمی توان منتفی دانست."
روسیه معتقد است که ارسال تسلیحات به اوکراین مانع حل و فصل این درگیری بوده و کشورهای ناتو را مستقیماً به آن می کشاند درگیری و به منزله بازی با آتش است. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. به گفته وی، ایالات متحده و ناتو نه تنها با تهیه سلاح بلکه با از جمله با آموزش پرسنل در بریتانیای کبیر، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها مستقیماً در درگیری شرکت دارند. کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب کمکی به مذاکرات نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала