مسکو: غرب داده های استفاده کی یف از سلاح های شیمیایی را نمی تواند رد کند

© Sputnik / Pavel Lisitsinگسترش دامنه فجایع انسانی داعش با دستیابی به سلاح شیمیایی - گفتگو با دکتر قدرت احمدیان
گسترش دامنه فجایع انسانی داعش با دستیابی به سلاح شیمیایی - گفتگو با دکتر قدرت احمدیان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2024
اشتراک
نماینده دائم روسیه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی و سفیر روسیه در هلند، گفت که نمایندگان غرب در سازمان منع تسلیحات شیمیایی (OPCW) قادر به رد داده های روسیه در مورد استفاده از مواد شیمیایی سمی توسط نظامیان اوکراینی نیستند.
به گزارش اسپوتنیک، صد و پنجمین نشست شورای اجرایی سازمان منع سلاح های شیمیایی از پنجم تا هشتم مارس در لاهه برگزار شد. همانطور که ولادیمیر تارابرین به اسپوتنیک گفت، در آستانه این نشست، طرف روسی یادداشتی را به دبیرخانه فنی سازمان ارسال و درخواست کرد که آخرین اطلاعات موجود در اختیار روسیه در مورد استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط نظامیان اوکراینی را بین کشورهای عضو کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی منتشر کند.
نماینده دائم روسیه گفت: "علاوه بر این، ما یک جلسه توجیهی در مقر سازمان منع سلاح های شیمیایی ترتیب دادیم که موادی را که در اختیار داریم به نمایش گذاشت. این رویداد علاقه شدیدی را در میان کشورهای غیرحزبی عضو OPCW برانگیخت و حدود 20 هیئت از کشورهای در حال توسعه در آن شرکت کردند. نمایندگان اردوگاه غرب به مراسم ما نیامدند. این باعث نشد که آنها معمولاً اطلاعاتی را که ما ارائه می‌کردیم، اطلاعات نادرست و تبلیغات روسی بدانند. اما آنها به هیچ وجه نتوانستند ما را رد کنند."
به گفته وی، هیئت روسی تاکید کرد که روسیه از تخصص فنی کافی برای تجزیه و تحلیل و بررسی موارد استفاده طرف اوکراینی از مواد شیمیایی سمی برخوردار است.
تارابرین اضافه کرد: "در عین حال، مطابق با تعهدات ما تحت کنوانسیون، و همچنین قوانین روسیه، تحقیقات کاملی در مورد کلیه موارد ثبت شده نقض CWC توسط کی یف انجام می شود. بر اساس نتایج این کار، اقدامات لازم طبق قوانین داخلی و تعهدات بین‌المللی پیش‌بینی شده انجام خواهد شد."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала