سخنان حیرت آور استولتنبرگ در مورد اوکراین

© AP Photo / Efrem Lukatskyاستولتنبرگ، دبیر کل ناتو
استولتنبرگ، دبیر کل ناتو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2024
اشتراک
آیا استراتژی غرب تغییر کرده است؟
به گزارش اسپوتنیک، الکسی پوشکوف، سناتور روس در کانال تلگرامی خود نوشت که اظهارات اخیر ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در مورد اوکراین نشان دهنده تغییر در استراتژی غرب است.
استولتنبرگ روز 11 مارس گفت که تسلیم شدن کی یف، صلح را به ارمغان نخواهد آورد. او خواستار تقویت اوکراین شد تا به روسیه نشان داده شود که آنچه را که می خواهد در میدان نبرد به دست نخواهد آورد.
دبیرکل ائتلاف افزود: "لازم است پشت میز مذاکره بنشینیم و راه حلی را بررسی کنیم که در آن اوکراین یک کشور مستقل با حاکمیت کامل باقی بماند".
همانطور که پوشکوف خاطرنشان کرد، استولتنبرگ برای اولین بار اعتراف کرد که برای حل بحران، طرفین باید مذاکرات را آغاز کنند، و در مورد بازگشت به مرزهای قبلی اوکراین، حتی کلمه ای هم بر زبان نیاورده است.
Оператор дрона ОБТФ Каскад с позывным Корвус за работой - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
انهدام ایستگاه ارتباطی استارلینک اوکراین توسط پهپاد انتحاری روسیه + تصاویر
سناتور روس در ادامه افزود:"این چیز جدیدی برای گفتمان دبیرکل ناتو است. تغییر آشکار است. اظهارات استولتنبرگ نشان می دهد که غرب در مورد چشم انداز اقدام نظامی برای کی یف تردید دارد. دیگر هیچ صحبت جدی در مورد بازگرداندن مناطق نشده است. هدف بطور حداکثر کنار گذاشته شده است".
به گفته وی، برای غرب، صحبت از حفظ "توده سرزمینی" اصلی اوکراین با چشم انداز گنجاندن آن در منطقه نفوذ غرب، آنهم به شکل «آب رفته» مطرح است.
سناتور روسیه افزود: «در عین حال، حفظ چنین اوکراینی توسط تبلیغات غربی به عنوان یک پیروزی به تصویر کشیده خواهد شد، بدون اینکه یک پیروزی باشد».
همانطور که کرملین اعلام کرده است، شرایط در اوکراین می تواند به سمت مسالمت آمیز تغییر جهت بدهد، مشروط بر اینکه وضعیت واقعی و واقعیت های جدید در نظر گرفته شود و همه خواسته های مسکو به خوبی شناخته شوند. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد که اگر اوکراین خواهان روند مذاکره است، پس نیازی به ژست های نمایشی نیست، فرمان منع مذاکره با روسیه باید لغو شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала