بیش از 2 میلیارد بشکه ذخایر نفت و گاز ایران افزایش یافت

© Depositphotos.com / Maxxyustasنفت ایران
نفت ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.03.2024
اشتراک
حاکمیت ایران بر بخشی از میدان گازی آرش انکارناپذیر است.
به گزارش اسپوتنیک، با استناد به بیانیه وزارت نفت ایران، محسن خجسته‌مهر روز 10 مارس در آیین امضای قراردادهای اجرای طرح ملی فشارافزایی میدان مشترک گازی پارس جنوبی با پیمانکاران اصلی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه درباره حق حاکمیت ایران بر بخشی از میدان آرش، مواضع رسمی از سوی وزارت امور خارجه مطرح می‌شود، اظهار داشت که حاکمیت ایران بر بخشی از میدان گازی آرش انکارناپذیر است.
وی ادامه داد: "برنامه اکتشاف در حوزه سرزمینی در پارس جنوبی پایان نیافته و یک چاه اکتشافی جدید حفاری و تکمیل شده است و در حال مطالعه برای چاه دوم اکتشافی هستیم. سال ۱۴۰۲ حدود ۲.۵ میلیارد بشکه به ذخایر نفتی و گازی ایران اضافه و چند میدان جدید نفتی نیز کشف شد.
اقدام نخست حفاری ۳۵ حلقه چاه جدید در کنار چاه‌های پیشین به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار است که قرارداد آن با چهار شرکت اکتشاف و تولید ایرانی امضا شده است. فشارافزایی به‌عنوان سومین اقدام انجام می‌شود تا حداکثر تولید صیانتی در میدان مشترک پارس جنوبی به انجام برسد.
وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2024
واکنش واشنگتن به حکم توقیف و فروش نفت آمریکا به نفع بیماران پروانه‌ای در ایران
با برنامه‌های نگهداشت، تولید در زمستان امسال به روزانه ۷۰۵ میلیون مترمکعب در روز رسید. این طرح گسترده‌ای است و مانند قطر در بازه‌ای چند ساله اجرا می‌شود. صادرات گاز ایران به عراق در بازه‌های زمانی متفاوت است. از دو نقطه به عراق گاز صادر می‌کنیم و کارگروهی مشترک برای همکاری‌های نفتی برقرار است.
ظرفیت همکاری بین ایران و عراق شامل فعالیت‌های اکتشافی در بلوک‌های مرزی، استفاده از گازهای مشعل عراق در کارخانه گاز و گاز مایع ۳۱۰۰ (پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس) و توسعه میدان‌های نفت و گاز است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала