خبرنگار فرانسوی: اعزام نیروهای ناتو به اوکراین منجر به جنگ جهانی سوم خواهد شد

© AFP 2023 / Wojtek RadwanskiA British soldier looks into a telescopic sight as he holds his sniper rifle during the NATO DRAGON-24 military exercise in Korzeniewo, northern Poland
A British soldier looks into a telescopic sight as he holds his sniper rifle during the NATO DRAGON-24 military exercise in Korzeniewo, northern Poland - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2024
اشتراک
خبرنگار فرانسوی گفت که اعزام نیروهای ناتو به اوکراین منجر به جنگ جهانی سوم خواهد شد.
کریستل نهان، خبرنگار جنگی فرانسوی و بنیانگذار Donbass Insider به اسپوتنیک گفت که اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در مورد اعزام نیرو برای کمک به کی یف، در صورت اجرا، ناگزیر به درگیری مستقیم روسیه و ناتو و منجر به جنگ جهانی سوم خواهد شد.
وی افزود: بدیهی است که چنین اظهاراتی در صورت عملی شدن، ناگزیر به درگیری مستقیم روسیه و ناتو و در نتیجه به جنگ جهانی سوم می انجامد. اما در این صورت، عدم تناسب سلاح و وسایل به حدی خواهد بود که روسیه مجبور خواهد شد اولین حمله اتمی را به کشورهای درگیر ناتو انجام دهد. مقاومت در برابر آنها در چارچوب یک عملیات نظامی ویژه غیرممکن خواهد بود.
دلیل چنین اظهارات تکان دهنده و جنگ طلبانه به گفته نهان، انگیزه های شخصی رهبر فرانسه است.
مکرون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2024
رسانه: اروپا هفته ها به مطالعه طرح فرانسه برای اعزام نیرو به اوکراین پرداخت
این خبرنگار فرانسوی خاطرنشان کرد: ماکرون مبتکر این ایده مداخله غرب است زیرا می خواهد شهرت خود را پس از تحقیرهایی که در یک نمایشگاه کشاورزی متحمل شد، جایی که کشاورزان برای او سوت می زدند و او را هو می کردند، بازگرداند. او می خواهد پس از فرار از جمعیت خشمگین در یک نمایشگاه کشاورزی به عنوان یک مرد قوی ظاهر شود.
وی معتقد است که سایر رهبران اروپایی به جز ماکرون از خطرات اعزام نیرو به اوکراین آگاه هستند و رسما ارتش خود را اعزام نخواهند کرد.
پیشتر، ماکرون گفت که اتحادیه اروپا با ایجاد "ائتلاف نهم برای حملات عمیق"، تامین موشک‌های میان‌برد و دوربرد اوکراین موافقت کرده است. او همچنین گفت که فرانسه برای جلوگیری از "پیروزی روسیه در این جنگ" هر کاری انجام خواهد داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала