کشاورزان معترض صدها تراکتور را به شهر پراگ آوردند + عکس

© Sputnik / Aleksey Vitvitckiy /  مراجعه به بانک تصاویر پراگ
پراگ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2024
اشتراک
کشاورزان معترض در جمهوری چک که به حمایت ناکافی دولت از کشاورزی ملی اعتراض می کنند، پراگ، پایتخت این کشور را پر از صدها تراکتور و سایر تجهیزات و ماشین های کشاورزی کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون چک، کشاورزان در خیابان های پراگ با پوسترهای " سرزمین چک را نجات دهیم"، " نابودی کشاورزی چک را متوقف کنیم" و غیره راهپیمایی می کنند. کشاورزان سعی می کنند با تراکتورهایشان خود مزاحم سایر رانندگان به ویژه وسایل نقلیه عمومی نشوند، اما با این حال در برخی از خیابان ها ترافیک ایجاد کردند. پلیس تمام تلاش خود را می کند تا اوضاع را آرام کند.
به گفته سازمان دهندگان اعتراضات از اتاق کشاورزی و اتحادیه کشاورزی، حدود چهار هزار کشاورز وارد پایتخت شدند که حدود 700 نفر از آنها با ماشین های شخصی خود هستند. ، کشاورزان قصد داشتند تا ظهر امروز در منطقه پارک لتنا باشند سپس قرار بود برخی از معترضان در ساختمان دولت جمع شوند تا با مارک ویبورنی، وزیر کشاورزی چک تماس برقرار کنند.
از جمله خواسته های اصلی کشاورزان می توان به تخصیص بودجه برای حفظ اشتغال در مناطق روستایی، حمایت از دامپروری، بازگشت مالیات استفاده از زمین به سطح قبلی و امتناع از مالیات گیری از یارانه های اروپایی اشاره کرد.
جان دولزال، رئیس اتاق کشاورزی گفت:"وضعیت در بخش کشاورزی چک همچنان رو به وخامت است. علیرغم تلاش های شخصی وزیر کشاورزی، سایر اعضای دولت نمی توانند به یک مخرج مشترک در مورد تغییر اساسی در اولویت ها در این صنعت برسند که واقعا به زحمتکشان روستایی ما کمک کند".
خود ویبورنی جمعه گذشته گفت که دولت آماده است تا برخی از خواسته های کشاورزان را که در جریان ورود قبلی آنها با ماشین آلات کشاورزی به پراگ در 19 فوریه مطرح شده بود، برآورده کند. کشاورزان تدابیر مصوب را ناکافی می دانند و می خواهند در جلسه ای با وزیر کشاورزی درباره این وضعیت بحث کنند.
اخیراً اعتراضات کشاورزان در اتحادیه اروپا افزایش یافته است و آنها خواستار تغییر سیاست کشاورزی سراسری اروپا، رفع محدودیت‌های متعدد از جمله محدودیت‌های زیست‌محیطی و توقف واردات بی‌رویه محصولات ارزان خارجی شده‌اند. به عقیده اتحادیه های صنفی، کار کشاورزان در اتحادیه اروپا به دلیل سیاست های کمیسیون اروپا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا عملاً با صرفه نبوده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала