- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

وزیر امورخارجه اوکراین درخواست تسریع کمک ها را کرد

© Sputnikنظامیان
نظامیان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2024
اشتراک
کولبا از غرب خواست تا مأموریت های نظامی آموزشی به اوکراین فرستاده شوند.
به گزارش اسپوتنیک، دمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین از غرب خواست تا مأموریت های نظامی آموزشی به اوکراین فرستاده شوند.
دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین از غرب خواست تا حمایت از کی یف را تسریع بخشد.
وی گفت:«اگر تعمیر تجهیزات نظامی آسیب‌دیده در پایگاه‌های اوکراین به جای خارج از کشور سریع‌تر انجام شود، لازم است قابلیت‌های مربوطه در اوکراین ایجاد شود».
به گزارش سرویس مطبوعاتی این وزارتخانه، کولبا در جریان یک کنفرانس ویدئویی که به ابتکار فرانسه برگزار شد، بیان کرد:«اگر بتوان پرسنل نظامی مؤثرتر و بیشتر اوکراینی را در اوکراین آموزش داد و نه در خارج از کشور، پس باید همانا چنین تصمیماتی اتخاذ شوند».
وی همچنین بر لزوم افزایش سرعت تولید تسلیحات در اروپا برای رفع نیازهای اوکراین تاکید کرد. وزیر امور خارجه اوکراین همچنین از شرکای غربی خواست تا پیشنهاد تولید مهمات توپخانه و موشک‌های دوربرد در خاک اوکراین را بررسی کنند.
وی در پایان گفت: «تصمیم‌گیری‌ها در این خصوص باید فوری و با هدف ارسال سلاح به اوکراین تسریع شود و تسلیحات در حجم‌ بیشتری ارسال گردد."
مکرون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2024
گزارش و تحلیل
آیا جاه‌طلبی‌های الیزه اروپا را وارد جنگ بزرگ خواهد کرد؟
پیش از این، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفت که اتحادیه اروپا با ایجاد "ائتلاف نهم برای حملات عمیق" موافقت کرده است که موشک‌های میان‌برد و دوربرد اوکراین را تامین می‌کند.
او همچنین گفت که فرانسه برای جلوگیری از پیروزی روسیه در این جنگ، هر کاری انجام خواهد داد. به گفته وی، رهبران کشورهای غربی درباره امکان اعزام نیرو به اوکراین گفت وگو کرده اند، اما هنوز توافقی حاصل نشده است. بعداً، گابریل آتال، نخست وزیر فرانسه، پس از اظهارات ماکرون، نیز اعزام ارتش به اوکراین را رد نکرد و افزود که پاریس "نمی‌تواند با پیروزی روسیه کنار بیاید".
کنستانتین گاوریلوف، رئیس هیئت روسی در مذاکرات وین در مورد امنیت نظامی و کنترل تسلیحات، پیشتر به اسپوتنیک گفته بود که اعزام احتمالی نیرو توسط کشورهای غربی به اوکراین خطر درگیری مستقیم بین ناتو و روسیه را افزایش می دهد.
شایان ذکر است، اخیراً نظرات در مورد درگیری مسلحانه مستقیم بین ائتلاف آتلانتیک شمالی (ناتو) و روسیه به طور فزاینده ای در غرب مطرح شده است. کرملین خاطرنشان می کند که روسیه هیچ کشوری را تهدید نمی کند، اما اقداماتی که به طور بالقوه برای منافع آن خطرناک باشد را نادیده نخواهد گرفت. علاوه بر این، در سال های اخیر، طرف روسی به فعالیت بی سابقه ناتو در نزدیکی مرزهای غربی خود اشاره می کند. این ائتلاف در حال گسترش عملیات خود است و آن را "مهار تجاوز روسیه" می نامد. مسکو بارها نسبت به افزایش نیروهای ناتو در اروپا ابراز نگرانی کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала