واکنش وزارت خارجه روسیه به تهدیدهای کیشینوف علیه گوتسول

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه
ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2024
اشتراک
زاخارووا: ساندو از حاکمیت قانون برای فشار سیاسی استفاده می کند و گوتسول را تهدید می کند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت که تهدیدهای کیشینوف رسمی علیه یوگنیا گوتسول، رئیس خودمختاری گاگاوز مولداوی، نشان می دهد که مایا ساندو، رئیس جمهور این جمهوری از حاکمیت قانون برای تسویه حساب سیاسی و فشار استفاده می کند.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در ادامه افزود:«رئیس جمهور مولداوی، مایا ساندو، دیگر حتی از اقدامات خود خجالت نمی کشد، اگرچه همه به خوبی درک می کنند که او از حاکمیت قانون دقیقاً برای اهداف مخالف قانون استفاده می کند. یعنی به عنوان یک عنصر تسویه حساب سیاسی، فشار، و در این مورد، به نظر من، تهدید مستقیم شخصی که نه تنها آرای رأی دهندگان، بلکه مبارزه رأی دهندگان او نیز وجود دارد. رای دهندگان او (من در مورد گوتسول صحبت می کنم)، که برای دومین بار، به معنای واقعی کلمه به خیابان آمدند، تا برنتایج ابراز اراده خود مهر تایید بزنند».
پیش از این، دانیل وودا، رئیس سرویس مطبوعاتی دولت مولداوی، روز 7 مارس (پنج‌شنبه)، درباره دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با گوتسول، گفت که ارتباط بین مخالفان مولداوی و رهبری روسیه برخلاف منافع شهروندان مولداوی است و رئیس خودمختار گاگاوز را "نماینده گروه جنایتکار شور" نامید.
واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2024
نماینده روسیه درباره احتمال وقوع رویارویی نظامی در اروپا هشدار داد
گفتنی است، گوتسول پیشتر گفته بود:" "ما طرفدار دوستی با روسیه هستیم. این برای گاگاوزیان بسیار مهم است. و آنچه که مقامات فعلی انجام می دهند، روابط با روسیه را از هر جهت خراب کرده است، این بر وضعیت گاگاوزیا نیز تاثیر می گذارد. اما وقتی دیگران می گویند که ما روابط دوستانه با روسیه را احیا خواهیم کرد، در حالی که آنها از آینده صحبت می کنند، ما از قبل این کار را انجام می دهیم. ما حتی می توانیم دانشگاهی را در گاگاوزیا افتتاح کنیم و پس از آن دانشجویان ما می توانند دو دیپلم هم محلی و هم روسی را دریافت کنند".
گاگاوزیا یک نهاد سرزمینی خودمختار در داخل مولداوی است، از سال 1990 تا دسامبر 1994 به عنوان یک کشور به رسمیت شناخته نشده وجود داشت، تا زمانی که سندی در مورد ادغام صلح آمیز گاگاوزیا در مورد حقوق خودمختاری امضا شد. مرکز اداری این منطقه شهر کومرات است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала