زالوژنی سفیر اوکراین در بریتانیا

والری زالوژنی
والری زالوژنی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2024
اشتراک
نامزدی والری زالوژنی، فرمانده کل سابق نیروهای مسلح اوکراین برای پست سفیر اوکراین در بریتانیا تایید شد.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه منتشره وزارت امورخارجه اوکراین آمده است که "روز پنجشنبه 7 مارس ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با نامزدی والری زالوژنی برای احراز پست سفیر فوق‌العاده و تام الاختیار اوکراین در بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی موافقت شد.
برطبق گزارش یکی از رسانه های خارجی، زالوژنی که در بین همشهریانش محبوبیت دارد، در صورت تمایل برای شروع یک حرفه سیاسی، می تواند تهدیدی برای زلنسکی باشد. علاوه بر این، بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات اجتماعی و بازاریابی SOCIS، فرمانده کل سابق نیروهای مسلح اوکراین در صورت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین در سال 2024 برنده خواهد شد. این مطالعه از 22 فوریه تا 1 مارس انجام شد.
اواخر ژانویه 2024، سرویس اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد که ایالات متحده از رئیس جمهور اوکراین خواسته است که مقاماتی را که اعتماد خود را از دست داده اند، از سمت های دولتی برکنار کند. در غیر این صورت، واشنگتن قول داد که پرونده فساد مالی اطرافیان رئیس جمهور اوکراین منتشر کند.
 موشک کروز دوربرد تاروس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.03.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
درخواست انتقال تاروس به اوکراین از سوی بریتانیا
پیش از این، زلنسکی در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی ایتالیایی Rai1 گفته بود که به فکر جایگزینی والری زالوژنی فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین است. او تاکید کرد: "این موضوعی است که به افرادی مربوط می شود که باید اوکراین را رهبری کنند. البته، یک تنظیم مجدد و یک شروع جدید مورد نیاز است."
در روزهای اخیر شایعات در مورد استعفای احتمالی زالوژنی به طور گسترده در رسانه های اوکراینی و غربی مطرح شده است. به ویژه گفته شد که در جلسه 29 ژانویه، زلنسکی تنها سمت مشاور مقامات را به فرمانده کل قوا پیشنهاد کرد. اگرچه همانطور که مجله اکونومیست نوشت، به زالوژنی پیشنهاد شد که پست وزیر امنیت ملی و شورای دفاع اوکراین را نیز به عهده بگیرد، اما او نپذیرفت.
این رسانه از رئیس اداره اطلاعات اصلی وزارت دفاع اوکراین، کریل بودانوف، و فرمانده نیروی زمینی، الکساندر سیرسکی، به عنوان جانشینان احتمالی زالوژنی در راس نیروهای مسلح نام برد. هر دو ظاهرا امتناع کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала