واکنش وزارت خارجه چین به گفتگوی نظامیان آلمان در باره حمله به پل کریمه

© Sputnik / Павел Львов /  مراجعه به بانک تصاویر ساختمان وزارت خارجه چین- پکن
ساختمان وزارت خارجه چین- پکن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.03.2024
اشتراک
وزارت خارجه چین پس از افشای مکالمه نظامیان آلمانی در مورد کریمه خواستار کاهش تنش شد.
به گزارش اسپوتنیک، مائو نینگ، سخنگوی رسمی وزارت خارجه چین درباره انتشار شنود گفتگوی نظامیان آلمانی درباره پل کریمه ابراز امیدواری کرد که همه طرف ها برای کاهش تنش تلاش کنند.
مائو نینگ گفت: "موضع چین در قبال بحران اوکراین ثابت و روشن است. ما امیدواریم که همه طرف ها متعهد به حل و فصل سیاسی بحران باشند و برای کاهش تنش با یکدیگر همکاری کنند."
پیشتر در روز 3 مارس (یکشنبه)، مارگاریتا سیمونیان، سردبیر گروه رسانه‌ای «راسیا سوودنیا» و کانال تلویزیونی «آر تی» پس از انتشار مکالمه ضبط شده افسران بوندسوهر در مورد احتمال حمله به به پل کریمه، امکان انتشار مکالمه جدیدی را رد نکرد.
سیمونیان روز جمعه گفت که یک فایل صوتی به دست آورده است که در آن افسران ارشد بوندس ور آلمان درباره "نحوه بمباران پل کریمه" صحبت می کنند. به گفته او، در این فایل صوتی، افسران بوندسوهر از ارتش آمریکا و بریتانیا یاد می‌کنند و "به طور اتفاقی بحث می‌کنند که این نیروها برای مدت طولانی مستقیماً در درگیری روسیه و اوکراین شرکت داشته‌اند".
فرانسه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2024
جهانی شدن، برای روسیه و چین شانسی در راه پیشی گرفتن از غرب شده است
بعداً در همان روز، سیمونیان متن گفتگو و سپس خود مکالمه را منتشر کرد. طبق این مکالمه، چهار نماینده عالی رتبه بوندسوهر از جمله رئیس اداره عملیات و تمرین نیروی هوایی المان در این گفتگو شرکت کردند و در مورد ارسال احتمالی موشک تاروس به اوکراین و حمله این کشور به پل کریمه گفتگو کردند. از جمله، بحث در مورد نحوه نصب موشک‌های تاروس و آموزش ارتش اوکراین برای پرتاب موشک از روی پل کریمه به گونه‌ای که از "خط قرمز" عبور نکند و به شرکت کنندگان آشکار درگیری در اوکراین تبدیل نشود، ضبط شده است.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در رابطه با گفتگوی افسران آلمانی درباره حملات احتمالی به پل کریمه گفت: طرف روسی از آلمان توضیح می خواهد.
دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه، در مورد متن ضبط شده افسران بلندپایه آلمانی درباره حمله به پل کریمه اظهار داشت: آلمان ها دوباره به دشمنان قسم خورده روسیه تبدیل شده اند.
کنستانتین کوساچف، نایب رئیس شورای فدراسیون، پیشتر گفته بود رسوایی ضبط شده از مذاکرات بین افسران بوندسوهر در مورد برنامه های حمله به پل کریمه، نقش واقعی آلمان در درگیری اوکراین را نشان می دهد و کاملاً اظهارات اولاف شولز صدراعظم آلمان را رد می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала