ناتو یک پایگاه هوایی در آلبانی در فرودگاه شوروی سابق بازگشایی کرد

© Fotolia / Ollirgاخراج دو دیپلمات ایرانی از آلبانی
اخراج دو دیپلمات ایرانی از آلبانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.03.2024
اشتراک
نخست وزیر آلبانی اعلام کرد، اولین پایگاه هوایی ناتو در بالکان در آلبانی بازگشایی شد. امروز 4 فوریه 2024 پایگاه هوایی کوچووا افتتاح شد.
به گزارش اسپوتنیک، اولین پایگاه هوایی ناتو در آلبانی افتتاح شد؛ این پایگاه بر اساس یک پایگاه هوایی دوران شوروی ایجاد شد، جایی که زمانی جنگنده‌های میگ 15 و میگ 17 شوروی و چین در آن مستقر بودند که در صورت وقوع رویارویی نظامی با کشورهای ناتو در آمادگی رزمی باشند. اکنون آلبانی خود بخشی از این اتحاد است که از این بابت بسیار خوشحال است. حداقل این چیزی است که دولت این کشور می گوید.
کمی بیش از 50 میلیون دلار برای نوسازی پایگاه هوایی کوکووا، واقع در نزدیکی شهر کوچکی به همین نام، که قبلاً استالین نامیده می شد، هزینه شد، که برای آلبانی فقیر پول زیادی است. پس از راه اندازی، هواپیماهای ناتو شرکت کننده در عملیات هوایی این ائتلاف در قلمرو آن سرویس خواهند شد. دو جنگنده اول در حال حاضر در پایگاه هوایی فرود آمده اند و از پایگاه هوایی آویانو در ایتالیا پرواز کرده اند.
نخست وزیر آلبانی در این زمینه گفت: "این پایگاهی است که عنصر دیگری از امنیت را برای منطقه بالکان غربی ما که همه می دانیم به دلیل تهدید و جاه طلبی های نئو امپریالیستی روسیه در خطر است اضافه خواهد کرد.
در سال 2018 در مورد ساخت پایگاه نظامی ناتو در خاک آلبانی صحبت به میان آمد؛ یک فرودگاه نظامی قدیمی که از سال 1955 تا 1990 توسط نیروی هوایی آلبانی استفاده می شد، برای استقرار هواپیما پیشنهاد شد. همچنین یک گورستان برای هواپیماهای شوروی وجود دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала