عربستان، الجزایر، عمان، عراق و امارات کاهش تولید نفت خود را تمدید کردند

© Sputnik / Maksim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر نظر تحلیلگر مشهور روس درباره چگونگی تاثیر تصمیم اوپک پلاس بر بازار نفت
 نظر تحلیلگر مشهور روس درباره چگونگی تاثیر تصمیم اوپک پلاس بر بازار نفت  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2024
اشتراک
عربستان سعودی، الجزایر، عمان، عراق و امارات اعلام کردند که کاهش داوطلبانه تولید نفت خود را تا پایان ژوئن تمدید خواهند کرد.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری دولتی عربستان سعودی به نقل از یک منبع رسمی در وزارت انرژی این کشور گزارش داد که عربستان کاهش داوطلبانه تولید نفت خود را به میزان یک میلیون بشکه در روز تا پایان سه ماهه دوم سال 2024 تمدید می کند.
در مطلب این خبرگزاری آمده است: "یک منبع رسمی در وزارت نیرو گفت: عربستان کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای در روز را که در ژوئیه 2023 اجرا شد تا پایان سه ماهه دوم سال 2024 با هماهنگی برخی از کشورهای اوپک پلاس تمدید خواهد کرد."
این گزارش می افزاید، بنابراین تا پایان ژوئن 2024، تولید عربستان سعودی به حدود 9 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.
وزارت انرژی الجزایر نیز اعلام کرد که این کشور کاهش داوطلبانه تولید نفت خود را به میزان 51 هزار بشکه در روز در سه ماهه دوم سال تمدید خواهد کرد.
همچنین وزارت انرژی و منابع معدنی عمان تاکید کرد که این کشور کاهش تولید نفت را 42 هزار بشکه تا پایان ژوئن تمدید خواهد کرد.
به گزارش آژانس خبری INA عراق، وزارت نفت عراق خاطرنشان کرد که این کشور کاهش تولید خود را 220 هزار بشکه افزایش داده است.
آژانس امارات WAM نیز می نویسد که امارات در حال تمدید کاهش داوطلبانه اضافی تولید نفت به میزان 163 هزار بشکه در روز است.
پیشتر، بلومبرگ گزارش داده بود که ائتلاف تولیدکنندگان نفت اوپک پلاس محدودیت های عرضه نفت را تا پایان سه ماهه دوم به منظور جلوگیری از مازاد عرضه جهانی و حمایت از قیمت ها تمدید می کند.
الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه نیز روز یکشنبه گفت: "روسیه در سه ماهه دوم با هماهنگی برخی از کشورهای عضو اوپک پلاس، تولید و صادرات نفت خود را به میزان 471 هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала