وزارت دفاع آلمان نگران آن است که بسیاری از مکالمات داخلی این نهاد شنود شوند

© AP Photo / APN Photo/Uwe Leinسربازان آلمانی
سربازان آلمانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2024
اشتراک
وزارت دفاع آلمان نگران آن است که حجم بیشتری از اطلاعات این نهاد و نه تنها بخش منتشر شده از گفتگو های بین افسران آلمانی در مورد حمله به پل کریمه به بیرون درز کرده باشد.
به گزارش اسپوتنیک، مجله اشپیگل مقاله ای در اینباره منتشر کرده است
این نشریه به نقل از منابع خود اخاطرنشان کرد: "وزارت دفاع (آلمان) از این اتفاق نگران است، زیرا ممکن بود دیگر مذاکرات و مکالمات داخلی شنود شود.
این مجله خاطرنشان کرد که اکنون سؤال این است که آیا سایر ارتباطات نیروی هوایی آلمان و همچنین سایر ادارات نظامی ممکن است شنود شده باشد یا خیر.
این مکالمه شنود شده توسط افسران نیروی هوایی آلمان از طریق کانال های باز در پلت فرم WebEx انجام شده است که به گفته اشپیگل، "شنود آنها نسبتا آسان است". علاوه بر این، اشپیگل احتمال داد که یکی از شرکت کنندگان در گفتگو حتی از طریق تلفن همراه به کنفرانس متصل شده باشد، زیرا او در سنگاپور بود. اشپیگل متذکر شد ، بسیاری از مذاکرات آنلاین بین ارتش و وزارت دفاع آلمان در این پلتفرم انجام می شود.
در ارتش آلمان فایل صوتی گفتگوی افسران آلمانی درباره حمله به پل کریمه را معتبر می دانند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2024
در ارتش آلمان فایل صوتی گفتگوی افسران آلمانی درباره حمله به پل کریمه را معتبر می دانند
دیروز جمعه، مارگاریتا سیمونیان، سردبیر گروه رسانه ای "راسیا سوودنیا" (Rossiya Segodnya) و شبکه تلویزیونی "راشا تودی" (RT)، در شبکه اجتماعیVKontakte متن کامل گفتگو بین افسران آلمانی را در مورد "چگونه پل کریمه را بمباران خواهند کرد" را منتشر کرد. در این گفتگو که در 19 فوریه انجام شد، رئیس بخش عملیات و رزمایش های فرماندهی نیروی هوایی ارتش آلمان، فرانک گریف، بازرس نیروی هوایی اینگو گرهارتز و کارکنان مرکز عملیات هوایی فرماندهی فضایی ارتش المان ، فنسک و فراستدت حضور داشتند.
از جمله، طرفین پیشنهاد کردند که کل عملیات را به مراحل تقسیم کرده و برای کمک در برنامه ریزی به انگلیس مراجعه کنند. یکی از افسران همچنین گفت که در صورت استفاده از جنگنده فرانسوی رافال می توان از موشک های تاروس برای حمله استفاده کرد. علاوه بر این، در طول گفتگو، افسران ارتش آلمان سعی کردند چنان راهی برای حمله به پل بیابند که آلمان را به یک طرف درگیری تبدیل نشود. به عنوان یکی از گزینه ها آموزش اوکراینی ها پیشنهاد شد.
ماریا زاخارووا،سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه گفت که مسکو از آلمان در اینباره توضیح می خواهد.
به گفته سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه ، وضعیت در رابطه با فایل ضوتی گفتگو بین افسران آلمانی از یک سو شگفت‌انگیز است، اما از سوی دیگر نه، چون دیگر " چهره همکاران ما در ناتو کاملاً بی اعتبار شده است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала