متن گفتگوی افسران آلمانی درباره حمله به پل کریمه منتشر شد

© Sputnik / Konstantin Mihalchevskiy /  مراجعه به بانک تصاویر پل کریمه
پل کریمه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2024
اشتراک
سردبیر گروه رسانه ای Rossiya Segodnya (روسیه امروز) و کانال تلویزیونی RT (راشا تودی)، خانم مارگاریتا سیمونیان، متن کامل گفتگوی افسران آلمانی درباره حمله به پل کریمه با موشک های "تاروس" ( Taurus) را منتشر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، در این گفتگو، گریف، رئیس بخش عملیات و تمرینات فرماندهی نیروی هوایی آلمان ، گرهارتز، بازرس نیروی هوایی آلمان و فنسک و فراشتدته، کارمندان مرکز عملیات هوایی فرماندهی فضایی ارتش آلمان حضور داشتند. این گفتگو در 19 فوریه انجام شد.
یکی از افسران آلمانی می گوید: "در مورد تخریب پل یک نکته دیگر هم بگویم، ما این موضوع را به شدت بررسی کردیم و متأسفانه به این نتیجه رسیدیم که پل به دلیل بزرگی شبیه باند پرواز است. به این دلیل ممکن است حتی بیشتر از ده یا 20 موشک برای تخریب آن لازم باشد".
بر اساس گزارش موسسه اقتصاد جهانی کیل، در سال 2023 آلمان حدود 11.8 میلیارد یورو برای کمک به اوکراین اختصاص داده است و طی دو سال گذشته - بیش از 17 میلیارد یورو.
علیرغم اظهارات محتاطانه در مورد غیرقابل قبول بودن مشارکت مستقیم در درگیری، برلین سومین کمک کننده بزرگ به کی یف پس از واشنگتن و لندن است.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2024
واکنش سخنگوی وزارت خارجه روسیه به کشف فایل صوتی گفتگوی افسران آلمانی درباره حمله به پل کریمه
سه شنبه گذشته، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان اعلام کرد که آلمان موشک های کروز دوربرد تاروس را به اوکراین منتقل نخواهد کرد. او این اظهارات را پس از آن بیان کرد که امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه از ایجاد ائتلاف بعدی و نهم برای کمک به رژیم کی یف - برای تامین موشک های میان برد و دوربرد خبر داد.
شولتز بعداً توضیح داد که برلین از انتقال این گلوله ها به کی یف امتناع کرد، زیرا آنها می توانند به مسکو برسند. به گفته وی، برای کنترل استفاده از تاروس باید پرسنل نظامی آلمانی به اوکراین اعزام شوند، اما این امر منتفی است. همزمان، هفته گذشته بوندستاگ، پارلمان آلمان از پیش نویس قطعنامه ارائه شده توسط ائتلاف حاکم در مورد تامین تسلیحات دوربرد به اوکراین برای نابودی اهداف استراتژیک در پشت جبهه روسیه حمایت کرد. در این سند به طور مستقیم به موشک های تاروس اشاره نشده است، اما همانطور که رئیس کمیته دفاع بوندستاگ، ماری-اگنس استراک-زیمرمن، گفت، برای او واضح است که منظور این موشک ها بوده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала