رهبر حزب وطن ترکیه خواستار اخراج دیپلمات های آمریکایی از این کشور شد

© AFP 2023 / Frederick Florinدوغو پرینچک، رئیس حزب وطن ترکیه
دوغو پرینچک، رئیس حزب وطن ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2024
اشتراک
دوغو پرینچک، رئیس حزب وطن ترکیه از آنکارا خواست دیپلمات‌های آمریکایی را که بازرگانان ترکیه ای را به خاطر تجارت با روسیه تهدید می‌کنند، عناصر نامطلوب اعلام کند.
به گزارش اسپوتنیک، وی گفت اقتصاد ترکیه به دلیل مشکلات پرداخت بین آنکارا و مسکو، به بن‌بست رسیده است.
پیش از این روزنامه آیدینلیک اطلاع داده بود که دیپلمات های سفارت و سرکنسولگری آمریکا در آنکارا و استانبول از شرکت ها و موسسات مالی ترکیه بازدید می کنند و آنها را به دلیل روابط تجاری با روسیه تهدید می کنند. الکسی ارخوف، سفیر روسیه در ترکیه، پیش از این گفته بود که نمایندگان آمریکا در حال "ترور" کردن تجار ترکیه‌ای که در حال همکاری با فدراسیون روسیه هستند و فشار واشنگتن بر شرکت‌های ترکیه‌ای با هنجارهای ارتباطات بین‌دولتی در تضاد است.
روس اتم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2024
"روس اتم" دومین نیروگاه هسته ای را در ترکیه می سازد
این سیاستمدار گفت: شرکت‌های ترکیه‌ای که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم با روسیه تجارت می‌کنند در معرض خطر قرار گرفتن در لیست سیاه آمریکا هستند. انتقال ارز از روسیه به ترکیه تحت فشار ایالات متحده است. در حالی که ترکیه از کمبود ارز خارجی رنج می‌برد، بانک‌ها ارز ارسال شده از روسیه را برمی‌گردانند. اقتصاد ترکیه به دلیل موانع در تجارت با روسیه، بزرگترین شریک تجاری ما، در بن بست است. دیپلمات های آمریکایی که شرکت های ما را تحت فشار و تهدید قرار می دهند، باید عناصر نامطلوب اعلام شده و به کشورشان اخراج شوند.
"وطن " یک حزب چپ گرا است که در مواضع مصطفی کمال آتاتورک اولین رئیس جمهور ترکیه ایستاده و دارای جهت گیری ضد غربی و ضد آمریکایی است. این حزب خود را جانشین حزب سوسیالیست کارگران و دهقانان می داند که در سال 1919 ایجاد شد. این حزب در پارلمان ترکیه نماینده ای ندارد، اما به ویژه در ولایات ترکیه ، نیرویی تأثیرگذار است. در حال حاضر این حزب بیش از 50 هزار عضو دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала