وزیر دفاع آمریکا، درگیری نظامی بین ناتو و روسیه را ممکن دانست

© AP Photo / Michael Probstلوید آستین وزیر دفاع آمریکا
لوید آستین وزیر دفاع آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.02.2024
اشتراک
چرا پیشروی روزانه نیروهای مسلح روسیه، رئیس پنتاگون را نگران کرده است؟
به گزارش اسپوتنیک، لوید آستین، رئیس پنتاگون در جلسه استماع کنگره، موفقیت‌های سربازان روسیه در منطقه عملیات ویژه در اوکراین را "بسیار نگران‌کننده" خواند.
وی تاکید کرد: "هر روز شاهد آن هستیم که روس ها به پیشروی ادامه می دهند و به دستاوردهای ارضی جدیدی می رسند که این بسیار نگران کننده است".
به گفته آستین، بدون حمایت واشنگتن، نیروهای اوکراینی همچنان به دلیل فقدان "سیستم‌های دفاع هوایی کافی" مورد حمله قرار می‌گیرند و به خطر می‌افتند.
آستین درگیری نظامی بین ناتو و روسیه را ممکن دانست.
لوید آستین، رئیس پنتاگون در ادامه گفت: «شکست اوکراین در درگیری کنونی تهدیدی برای درگیری نظامی بین ناتو و روسیه است. "صادقانه بگویم، اگر اوکراین سقوط کند، من واقعاً فکر می‌کنم که ناتو به جنگ با روسیه کشانده خواهد شد».
آستین همچنین دست به ارزیابی های بسیار نگران کننده ای زد که بر اساس آن نیروهای روسی به پیشروی خود در منطقه عملیات ویژه ادامه می دهند و به موفقیت می رسند.
در اواسط فوریه، سنای ایالات متحده لایحه ای را در مورد بودجه اضافی برای امنیت ملی به مبلغ 95 میلیارد دلار، از جمله 60 میلیارد برای ازسرگیری کمک به کی‌یف، تصویب کرد. نویسندگان این سند، بندهایی در مورد تخصیص بودجه برای حفاظت از مرزهای آمریکا و اصلاحات مهاجرتی را از آن حذف کردند.
گنجانده شدن چند شرکت چینی در لیست سیاه پنتاگون+ جزئیات  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2024
پنتاگون: آمریکا به تامین تجهیزات نظامی اوکراین ادامه می دهد
گفتنی است، در پایان دسامبر2023، اوکراین با یک سیستم پرتاب چند گانه "آر ام-70 وامپایر" ساخت چک به بلگورود حمله کرد که 21 نفر جان باختند، بیش از صد نفر از ساکنان شهر زخمی شدند.
اواخر ژانویه 2024، نیروهای مسلح اوکراین یک هواپیمای ترابری نظامی ایل-76 روسیه را بر فراز منطقه بلگورود که حامل 65 اسیر اوکراینی برای مبادله بود، سرنگون کرد. بررسی ها نشان داد که هواپیما توسط سامانه پاتریوت آمریکایی، یعنی دو موشک MIM-104A مورد اصابت قرار گرفته است.
همانطور که ولادیمیر پوتین در پایان ژانویه گفت، روسیه منطقه غیرنظامی را در عمق اوکراین به عقب خواهد راند و این منطقه باید در فاصله ای باشد که ایمنی در برابر اصابت سلاح های دوربرد ساخت خارجی، که مقامات کی یف برای حمله به شهرها و غیرنظامیان از آنها استفاده می کنند، تضمین شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала