نواک: روسیه و ایران به بحث در مورد سوآپ نفت و گاز ادامه می دهند

© Sputnik / Григорий Сысоев /  مراجعه به بانک تصاویر نواک و جواد اوجی وزیر نفت ایران
نواک و جواد اوجی وزیر نفت ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.02.2024
اشتراک
الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه به خبرنگاران گفت: روسیه و ایران در مورد امکان سوآپ نفت و گاز از جمله مسائل لجستیکی گفتگو می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، وی در پاسخ به سوالی درباره سوآپ نفت و گاز با ایران گفت: (این مسئله) در حال بحث است، زیرا این موضوع از بسیاری جهات نه تنها به کشوری که سوآپ با آن انجام می شود، بلکه به مسائل لجستیکی، حمل و نقل و غیره بستگی دارد.
وی افزود : موضوع در دستور کار قرار دارد و همانطور که می دانیم تفاهم نامه ای بین گازپروم و شرکت نفت و گاز ایران امضا شده است.
آلکساندر نواک، وزیر انرژی  روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2024
هفدهمین نشست کمیسیون تجارت و همکاری های اقتصادی روسیه و ایران با حضور الکساندر نواک
گازپروم و شرکت ملی نفت ایران تفاهم نامه همکاری نفتی را در سال 2022 در تهران امضا کردند. رئیس شرکت ملی نفت ایران این تفاهم نامه را بزرگترین سرمایه گذاری خارجی در تاریخ صنعت نفت ایران دانست.
شرکت ملی نفت ایران و گازپروم در جولای 2022 تفاهم نامه ای امضا کردند که شامل کمک به توسعه میادین گازی کیش و پارس شمالی، 6 میدان نفتی و همچنین حفظ فشار در میدان پارس جنوبی می شود. علاوه بر این، این سند شامل معاملات درباره مبادله گاز طبیعی و فرآورده های نفتی، اجرای پروژه های در رابطه با گاز مایع و ساخت خطوط لوله گاز صادراتی می شود. خبرگزاری شانا ایران حجم معامله احتمالی بین این شرکت ها را 40 میلیارد دلار اعلام کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала