تأکید رئیس‌جمهور عراق بر لزوم پایان حضور نیروهای آمریکایی

© AFP 2023 / HADI MIZBANجنود الجيش العراقي يسيرون تحت قوس النصر خلال عرض بمناسبة يوم الجيش في بغداد، العراق، في 6 يناير 2024
جنود الجيش العراقي يسيرون تحت قوس النصر خلال عرض بمناسبة يوم الجيش في بغداد، العراق، في 6 يناير 2024 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.02.2024
اشتراک
عبداللطیف رشید گفت که خروج نیروهای ائتلاف آمریکایی از عراق تصمیمی است که دولت این کشور با هماهنگی احزاب سیاسی و پارلمان گرفته است.
به گزارش اسپوتنیک، عبداللطیف رشید، رئیس‌جمهور عراق در خصوص روابط خارجی این کشور گفت که اکنون روابط ما با کشورهای همسایه و جامعه جهانی خوب است.
وی در مصاحبه با شبکه خبری "الحدث" گفت‌: روابط قوی با ایران داریم و بین کشور روابط تجاری و مذهبی وجود دارد.
رئیس‌جمهور عراق با اشاره به اینکه بغداد در حال هماهنگی با واشنگتن برای خروج ائتلاف آمریکایی از عراق است، تصریح کرد: حضور آمریکا و نیروهای ائتلاف با توافق دولت عراق صورت گرفت و خروج این نیروها از کشور تصمیمی است که دولت با هماهنگی احزاب سیاسی و پارلمان گرفته است.
بغداد به حضور نیروهای نظامی ترکیه در خاک عراق اعتراض کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2024
ارسال یادداشت اعتراضی عراق به آمریکا
وی خاطرنشان کرد: حضور نیروهای ائتلاف بین المللی در عراق با داعش مرتبط است که تهدید آن نسبت به گذشته بسیار کمتر شده است.
وی در خصوص روابط عراق با کشورهای همسایه گفت: تلاش می کنیم اوضاع منطقه را آرام کنیم و موفق شده ایم دیدگاه های عربستان و ایران را به هم نزدیک کنیم و سوریه را به اتحادیه عرب بازگردانیم، اختلافات در منطقه اساسی نیست و قابل حل است.
رئیس‌جمهور عراق افزود: روابط ما با ترکیه از نظر سیاسی و تجاری خوب است و با نقض امنیت عراق از سوی هر طرفی از جمله ترکیه مخالفیم و مذاکرات ما با ترکیه برای حل مشکلات ادامه دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала