کاخ سفید: بایدن برای تصرف دارایی های روسیه به اختیارات کنگره نیاز دارد

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2024
اشتراک
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید، گفت که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، برای مصادره دارایی های مستقل روسیه، که در حال حاضر وجود ندارد، به مجوز قانونی از کنگره ایالات متحده نیاز دارد.
به گزارش اسپوتنیک، جان کربی در یک نشست توجیهی در پاسخ به سوالی درباره توانایی واشنگتن برای استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه به خبرنگاران گفت: "ما هنوز به اختیارات قانونی بیشتری از کنگره نیاز داریم تا رئیس جمهور بتواند در این مورد اقدام کند".
به گفته کربی، ایالات متحده اکنون قصد دارد از "برخی" دارایی های روسیه همراه با شرکای غربی واشنگتن برای هدایت این منابع مالی برای حمایت از کی یف استفاده کند.
جولی کوزاک، مدیر ارتباطات صندوق بین‌المللی پول هشدار داده بود که مصادره دارایی‌های روسیه توسط غرب می‌تواند سیستم پولی بین‌المللی را تهدید کند و خطرات تلافی‌جویانه و طرح دعوی قضایی را به همراه داشته باشد. به گفته صندوق بین‌المللی پول، هر گونه چنین اقداماتی از سوی غرب در صورتی که تصمیم به اجرای آن گرفته شود، باید "اساس قانونی کافی" داشته باشد.
کشورهای غیردوست روسیه از فوریه 2022 تحریم هایی را علیه مسکو اعمال کرده اند؛ در نتیجه هم دارایی های حاکمیتی و هم سرمایه سرمایه گذاران خصوصی مسدود شده است. ذخایر ارزی این کشور معادل حدود 300 میلیارد دلار مسدود شد. تقریباً بلافاصله صحبت در مورد مصادره این دارایی ها توسط کشورهای خارجی برای اهداف مختلف آغاز شد. در اکتبر 2022، رهبران اتحادیه اروپا به کمیسیون اروپا دستور دادند تا پیشنهاداتی را برای استفاده از دارایی های مسدود شده برای تامین مالی بازسازی اوکراین آماده کند.
کرملین اعلام کرد که اتخاذ چنین تصمیماتی "گام دیگری در نقض تمامی قواعد و هنجارهای حقوق بین الملل خواهد بود." وزارت خارجه روسیه مسدود کردن دارایی های این کشور در اروپا را سرقت خواند و خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا نه تنها دارایی های افراد خصوصی، بلکه دارایی های دولتی روسیه را نیز هدف قرار داده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала