سخنرانی نماینده دائم روسیه در شورای امنیت در خصوص اوضاع خاورمیانه

© Sputnik / Nancy Siesel /  مراجعه به بانک تصاویر واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل
واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2024
اشتراک
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت، آمریکا می خواهد تروریست ها را در سوریه بی گناه جلوه دهد، اما از طرف دیگر از عملیات اسرائیل در غزه حمایت می کند. وی همچنین حملات آمریکا و اسرائیل به عراق، یمن و سوریه را محکوم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا روز سه شنبه در نشست شورای امنیت این سازمان گفت: "ایالات متحده در تلاش است تا تروریست های مستقر در ادلب سوریه را بی گناه جلوه دهد، در حالی که عملیات اسرائیل علیه غیرنظامیان در نوار غزه از سوی واشنگتن به عنوان مبارزه با تروریسم معرفی می شود، در حالی که جنبش فلسطینی حماس توسط سازمان ملل متحد به عنوان گروه تروریستی به رسمیت شناخته نمی شود."
به گفته وی، مداخله آمریکا در سوریه به بهانه ادعای مبارزه با تروریسم همچنان نقش بی‌ثبات‌کننده‌ای دارد.
وی اضافه کرد: "در تمام این شرایط، استانداردهای دوگانه آشکار واشنگتن به وضوح آشکار می شود: همکاران آمریکایی ما تلاش می کنند تا تروریست های "هیئت تحریر الشام" را که در فهرست شورای امنیت سازمان ملل قرار دارد و کنترل ادلب را در دست دارند، بی گناه جلوه دهند و مقامات دمشق و متحدانش را به دلیل مبارزه با آنها محکوم کنند."
نماینده روسیه در سازمان ملل تاکید کرد: "در عین حال، عملیات نظامی غیرانسانی و خونین اسرائیل علیه مردم غیرنظامی نوار غزه که به عنوان مبارزه با جنبش حماس که از سوی سازمان ملل به عنوان تروریست شناخته نمی شود، معرفی می شود. ایالات متحده سعی دارد آن را به عنوان مبارزه با تروریسم و ​​استفاده اسرائیل از حق دفاع از خود معرفی کند."
نبنزیا در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اقدامات سازمان ملل در سوریه گفت که سازمان ملل هنوز دمشق را با جزئیات در مورد فعالیت‌های نیروهای بشردوستانه خود در مناطقی که توسط مقامات کنترل نمی‌شود آگاه نکرده است. سازمان ملل از تلاش‌ها برای دور زدن دمشق دست نمی‌کشد.
به گفته وی، هنوز دسترسی به ادلب و سایر مناطق شمال سوریه از طریق خطوط تماس (که دمشق به دنبال آن است) وجود ندارد.
وی تاکید کرد: "همانطور که می دانیم، دولت سوریه هنوز به طور دقیق در مورد فعالیت های کارکنان بشردوستانه سازمان ملل در مناطق کنترل نشده شمال غرب کشورشان مطلع نشده است. به نظر می رسد که با وجود عدم تمدید قطعنامه شورای امنیت در مورد سازوکار فرامرزی، سازمان ملل از تلاش برای دور زدن دمشق دست نمی کشد."
همانطور که نبنزیا خاطرنشان کرد، دولت سوریه حق دارد گزارش های جامعی در مورد مانورهای کارکنان بشردوستانه، در درجه اول در ادلب دریافت کند.
وی خاطرنشان کرد: "چنین کاری باید به وضوح رفع اشکال شود. ما از OCHA (دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد) می خواهیم که از مسئولیت خود شانه خالی نکند و به طور کامل مأموریت خود را همانطور که در قطعنامه 46/182 سازمان ملل متحد تعیین شده است - برای هماهنگی و هماهنگ کردن فعالیت های بشردوستانه در هر بخشی اجرا کند. "
نماینده دائم روسیه در شورای امنیت سازمان ملل در ادامه صحبت های خود با محکوم کردن حملات آمریکا به عراق و یمن گفت: "ما شکی نداریم که حملات اخیر آمریکا به اهدافی در عراق و یمن، صرف نظر از اینکه واشنگتن چگونه تلاش می کند آنها را توجیه کند، تهدیدی مستقیم برای صلح و امنیت بین المللی است، نظم جهانی مبتنی بر برتری حقوق بین الملل جهانی و نقش مرکزی سازمان ملل را تضعیف می کند."
وی همچنین خاطرنشان کرد: "تنها در یک ماه گذشته، هواپیماهای اسرائیلی بارها به فرودگاه‌های بین‌المللی دمشق و حلب که دروازه‌های اصلی ورود کمک‌های سازمان ملل به سوریه هستند، حمله کرده و مناطق دیرالزور ابو کمال و بلندی های جولان را نیز بمباران کردند."
وی اضافه کرد: "و اهداف حملات هوایی آمریکا به طور کلی، مواضع نیروهای مسلح سوریه در شرق این کشور بود، جایی که ارتش سوریه به مبارزه سرسختانه با جنگجویان مرده داعش ادامه می دهد، که واشنگتن برخلاف اظهارات خود، در واقع به آنها پرداخته، سرپرستی و حمایت از آنها را فراهم می کند."
نبنزیا تاکید کرد: "به نوبه خود، ما حملات جاری به خاک جمهوری عربی سوریه را به شدت محکوم می کنیم. ما آنها را نقض فاحش حاکمیت این کشور و هنجارهای اساسی حقوق بین الملل می دانیم."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала